|

کشف باند قاچاق انسان با هواپیمای خصوصی به اروپا

کشف باند قاچاق انسان با هواپیمای خصوصی به اروپا

پلیس و نهادهای قضایی اروپا با همکاری یوروپل و یوروجاست (آژانس اتحادیه اروپا برای همکاری در زمینه عدالت کیفری) توانستند باندی را کشف کنند که مهاجران را از ترکیه با هواپیمای خصوصی به اروپا میبرده است.

در همین رابطه روز سه‌شنبه ۱۳ سپتامبر پنج مظنون در بلژیک و ایتالیا دستگیر شدند. اتهام این افراد قاچاق انسان، جعل سند و پولشویی است. همراه با این افراد دو هواپیمای خصوصی نیز توقیف شدند.

یوروپل و یوروجاست در بیانیه مشترکی در این باره گفته‌اند: «مهاجران با پاسپورت‌های دیپلماتیک جعلی سوار هواپیماهای خصوصی شده که قاعدتا باید به جزایر کارائیب پرواز می‌کرده‌اند اما در توقفی در فرودگاه‌های اروپایی مثل آلمان، اتریش و فرانسه پیاده شده، پاسپورت‌های جعلی‌شان را از بین برده و تقاضای پناهندگی می‌کرده‌اند.»

 

در فاصله اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۲۰ حداقل پنج هواپیما در پنج کشور اروپایی به این ترتیب فرود آمده‌اند. قاچاقچیان برای این مسیر از هر مهاجر ۲۰ هزار یورو می‌گرفته‌اند. اعضای این باند علاوه بر قاچاق انسان و جعل پاسپورت، متهم به جعل چک برای فریب شرکت‌های هواپیمایی نیز هستند تا بدین وسیله پروازهای چارتر خودشان را راه‌اندازی کنند.

منبع: یورونیوز

ارسال نظر