|

موافقت واشنگتن با افزایش پروازهای مسافری به کوبا

موافقت واشنگتن با افزایش پروازهای مسافری به کوبا

دولت آمریکا با لغو تدریجی محدودیت‌های دولت پیشین بر پروازهای شرکت‌های هواپیمایی این کشور به فرودگاه‌های کوبا، با افزایش پروازهای هفتگی به فرودگاه های این کشور آمریکای لاتین موافقت کرد.

وزارت ترابری ایالات متحده اعلام کرد که ازین پس ۱۳ پرواز هفتگی شرکت آمریکن ایرلاینز از میامی و یک پرواز هفتگی جت بلو از "فورت لادردیل" فلوریدا به کوبا، به ۶ پرواز روزانه آمریکن ایرلاین و سه پرواز هفتگی جت بلو از فرودگاه‌های فلوریدا به هاوانا که تاکنون برقرار بود، افزوده می‌شود.

 

وزارت ترابری آمریکا که اعلام کرده این پروزاها باید تا میانه دسامبر آغاز شود، در ژوئن شماری از محدودیت‌ها برای پروازهای کوبا از جمله پایان دادن به ممنوعیت پرواز شرکت‌های هواپیمایی آمریکا به فرودگاه‌های کوچک تر کوبا در خارج از هاوانا را حذف کرد.    

 

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در آن هنگام، این تصمیم را در حمایت از شهروندان کوبا و به سود سیاست خارجی ایالات متحده دانست.

 

پروازهای مسافری به فرودگاه‌های کوچک تر کوبا در دوره دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوریپیشین قطع شده بود. دولت او، نخست محدودیت سه هزار پرواز در سال بر پروازهای دربست به کوبا تعیین کرد، سپس پروازهای خصوصی دربست به این کشور را به حال تعلیق درآورد و بالاخره پروازهای دربست به همه فرودگاه‌های کوبا به استثنای هاوانا را ممنوع کرد.    

 

شرکت‌های هواپیمایی آمریکا در ژوئن در پی دریافت مجوز از سرگیری پرواز به برخی از فرودگاه‌های کوچک تر کوبا، خواستار مجوز پرواز از میامی به سانتا کلارا، هولگوئین، ماتانزاس/ وارادرو و سانتیاگو دکوبا شدند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر