|

اجرای سرویس 5G در فرودگاه های امریکا متوقف شد

مصیبت های 5G در فرودگاه ها

مصیبت های 5G در فرودگاه ها

اداره هوانوردی فدرال بیانیه ای در مورد اجرای آینده سرویس 5G منتشر کرد. طبق این بیانیه، 45 درصد از پروازهای تجاری ایالات متحده برای فرود در فرودگاه هایی که 5G در آنها مستقر شده بود، پاکسازی شده اند و در روزهای آینده هم موارد بیشتری پاکسازی خواهد شد.

مدیران خطوط هوایی بزرگ ایالات متحده و شرکت های حمل و نقل بار نسبت به «اختلال فاجعه بار» در پروازها و حمل ونقل در آینده هشدار دادند. این وضعیت با عرضه خدمات جدید 5G در سراسر کشور آغاز شده است. فوربز در گزارشی به این اختلالات پرداخته است.

 

نامه این مدیران خطوط هوایی ابتدا توسط رویترز منتشر شد و بعد به دست فوربز رسید. نامه توسط مدیران خطوط هوایی پیشرو و حمل و نقل کنندگان از جمله American، Delta، United، UPS و FedEx Express و Airlines For America امضا شده است.

 

در این نامه درخواست شده است که سرویس 5G C-Band در فاصله دو مایلی باندهای فرودگاه های خاص مستقر نشود تا از تداخل مضر در صنعت هوانوردی، سفر، زنجیره تامین، توزیع واکسن و نیروی کارجلوگیری شود.

 

در این نامه آمده است که اگر اقدام فوری انجام نشود، اکثریت قریب به اتفاق مسافران و حمل و نقل بار زمین گیر خواهد شد. همچنین به طور بالقوه بر بیش از 100 هزار مسافر تاثیر می گذارد و ده ها هزار نفر را در خارج از کشور سرگردان می کند.

 

این نامه خطاب به روسای اداره هوانوردی فدرال و کمیسیون ارتباطات فدرال، برایان دیز، رییس شورای اقتصاد ملی، پیت بوتیجیگ، وزیر حمل و نقل ارسال شده است.

 

روز یکشنبه اداره هوانوردی فدرال بیانیه ای در مورد اجرای آینده سرویس 5G منتشر کرد. طبق این بیانیه، 45 درصد از پروازهای تجاری ایالات متحده برای فرود در فرودگاه هایی که 5G در آنها مستقر شده بود، پاکسازی شده اند و در روزهای آینده هم موارد بیشتری پاکسازی خواهد شد. اگرچه Airlines For America می گوید که بیانیه اداره هوانوردی فدرال این واقعیت را به حداقل می رساند که آنها به فرودگاه هایی که بیشترین مسافران دارند و حمل و نقل را انجام می دهند، کمکی نمی دهند.

 

Verizon و AT&T سال گذشته حق اجرای سرویس 5G C-Band را به دست آوردند، اگرچه انجام این کار به دلیل نگرانی در مورد تاثیر آن بر صنعت هوایی متوقف شده است.

 

5G به طور بالقوه می تواند بر دقت ارتفاع سنج های رادیویی تاثیر بگذارد، امکانی که هواپیماها هنگام پرواز در ارتفاع کم و زمانی که هوای نامساعد است، به آن متکی هستند. 31 دسامبر، پس از اینکه از آنها خواسته شد اجرای 5G را خود را به تعویق بیاندازند، هانس وستبرگ، مدیرعامل Verizon و جان استانکی مدیرعامل AT&T در نامه ای مشترک نوشتند که دو شرکت عمیقا به امنیت عمومی و امنیت ملی متعهد هستیم.

 

دو هفته پیش، این شرکت ها موافقت کردند که اجرای سرویس 5G را برای جلوگیری از تاثیر یا وقفه در پروازها به تاخیر بیندازند و اداره هوانوردی فدرال هم به 50 فرودگاه در سراسر کشور که دارای «مناطق حائل» هستند اعلام کرد که وقتی این سرویس روشن است، خدمات به حداقل برسد یا قطع شود.

ارسال نظر