|

استرالیا آماده جنگ آینده در فضا می‌شود

استرالیا آماده جنگ آینده در فضا می‌شود

غول هوافضا ایرباس تحقیقاتی را به منظور حمایت از پیشنهاد خود برای اولین سیستم ارتباطات ماهواره‌ای دفاعی مستقل استرالیا منتشر کرده است.

فضا به یک صحنه جنگ بالقوه و همچنین یک ابر شاهراه داده تبدیل شده است که منجر به الزامات امنیتی جدید برای ارتش و تصمیم فوری فزاینده‌ای برای دولت‌ها شده است.

بزرگترین مناقصه فضایی استرالیا در ماه ژانویه برای ماهواره‌ها و ایستگاه‌های زمینی با هزینه پیش بینی شده ۳ تا ۴ میلیارد دلار بسته شد.

ایرباس دیفنس و فضایی روز دوشنبه اعلام کرد تحلیل‌های جدید نشان می‌دهد که رویکرد آن ۴۳۷ میلیون دلار اضافی برای اقتصاد استرالیا به ارمغان خواهد آورد که بیش از هزینه‌های پروژه مشترک-۹۱۰۲ است.

به گفته ایرباس، این سیستم در کنار سیستم‌های مورد استفاده آمریکا، انگلیس و سایر شرکای Five Eyes کار می‌کند و به جای یک سیستم چهار ماهواره‌ای به دو ماهواره نیاز دارد که به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

ایرباس سال گذشته «تیم مایر» را با شرکت‌ها و دانشگاه‌های استرالیایی فضایی و فناوری تشکیل داد.

تحقیقات منتشر شده، مزایایی را که تیم مایر بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۲ ارائه خواهد کرد، ارزیابی کرد؛ علاوه بر مزایای اقتصادی، تحقیقات Deloitte Access Economics نشان داد این رویکرد هر سال ۱۳۳ موقعیت شغلی معادل تمام وقت اضافی را ارائه می‌دهد که معادل ۱۴۶۳ شغل در طول دوره قرارداد است.

برای توسعه زنجیره تامین محلی، تیم مایر پنج کسب‌وکار بومی و ۱۲ شرکت دیگر را در زنجیره تامین ایرباس با ده‌ها شرکت دیگر که باید به این فرآیند جذب شوند، وارد می‌کند.

اعضای تیم شامل متخصصان فناوری و رمزگذاری Blacktree Technology، Canberra's Penten، Clearbox Systems، متخصص زیرساخت‌های کنترل زمینی مستقر در سیدنی UGL، Surrey Satellite Technology و Willyama هستند.

بن بریج، مدیر اجرایی ایرباس گفت: توسعه یک صنعت فضایی در سطح جهانی و رقابتی جهانی زمان می‌برد. هزینه از دست دادن این فرصت این است که استرالیا یک فرصت حیاتی را برای ایجاد یک تغییر گام در مسیر صنعت فضای داخلی خود از دست خواهد داد. "

این تحقیق سود اضافی را برای صنعت فضایی استرالیا از طریق سرمایه گذاری در مهارت‌ها و توسعه نیروی کار، نوآوری و تحقیق و توسعه و همچنین ورود به زنجیره‌های تامین جهانی محاسبه کرد.

در سراسر این پروژه، تحقیقات نشان داد تیم مایر ۱۲.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری در امکانات آموزشی و فرصت‌های یادگیری و پرورش استعداد‌ها از طریق بورسیه اضافه خواهد کرد.

نوآوری و تحقیق و توسعه شامل ۸.۶ میلیون دلار برای جذب نوآوری، ۱۶.۶ میلیون دلار برای محموله‌ها و ۳۵.۷ میلیون دلار برای مونتاژ ماهواره، یکپارچه سازی و آزمایش برای محیط‌های خشن خواهد بود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر