|

ثبت رکورد سریع ترین کوادکوپتر جهان

ثبت رکورد سریع ترین کوادکوپتر جهان

سریع ترین کوادکوپتر جهان رکورد خود را در گینس ثبت کرد. این پهپاد که ساختار خاصی دارد با ۴۹۰ گرم وزن رکورد سرعت ۳۶۰.۵۰۳ کیلومتر برساعت را ثبت کرد.

کوادکوپترهای مسابقه ای بسیار سبک، سریع و چابک هستند. اما به طور معمول حداکثر سرعت آنها شاخص قابل توجهی نیست. در همین راستا رایان لادمن مهندس مکانیک چهارچوب کواد کوپتر مخصوص خود را ساخته تا محدودیت ها را از بین ببرد و اکنون رکوردی در گینس ثبت کرده است.

 

پهپاد XLR V3 لادمن با وزن ۴۹۰ گرم اندکی با کوادکوپتر های معمول تفاوت دارد، با این وجود مشخصات آن برای ثبت رکورد متناسب بوده است.

در حالیکه بیشتر کوادها شاسی های شبیه آجر مسطح هستند، این بخش ها به طور عمودی داخل XLR V3 و در یک پوسته آئرودینامیکی شبیه گلوله قرار گرفته اند. موتورهای این ابزار نیز اتاقک های مخصوص خود را دارند که شبیه گلوله هستند که از شاسی اصلی بر روی پایه‌های باریک و کم کش آویزان شده‌اند.

 

با توجه به آنکه اتاقک های موتور برای مقاصد آئرودینامیکی به سمت باد نصب شده اند، پایه هایی زیر آن قرار گرفته اند. بنابراین لادرمن یک پایه کوچک برای XLR V3 ساخت تا روی آن قرار گیرد و بدون آسیب به تیغه های پروانه ها از آنجا به پرواز درآید.

 

این کوادکوپتر پس از پرواز مانند یک نمونه عادی در هوا حرکت می کند اما هنگام سرعت گرفتن، راهبر گجت آن را در وضعیت افقی قرار می دهد و پیشرانه را روشن می کند.

 

به گفته لادمن شاسی های مخصوصی که وی ساخته در کنار طرح داخلی و ساختار آن اهمیت زیادی دارند. قسمت های الکترونیکی به کار رفته در پهپاد همه در بازار موجود هستند.

 

کوادکوپتر برای ثبت یک رکورد رسمی جهانی، باید در دو جهت مخالف پشت سرهم پرواز می‌کرد تا هرگونه کمک باد را خنثی کند و ارتفاع را در حدی نگه داشت تا هرگونه کمک گرانشی نیز خنثی شود. در این فرایند اوج سرعت معنایی ندارد. سرعت هر پاس به عنوان سرعت متوسط در حداقل فاصله ۱۰۰ متری ثبت سپس دو سرعت جهت مخالف برای عدد نهایی میانگین می شوند.

 

در نوامبر گذشته لادمن همراه گروهی از مشتاقان این طرح در ایالت آریزونا جمع شدند و کوادکوپتر XLRV3 رکورد جهانی سرعت چنین ابزاری را در گینس۳۶۰.۵۰۳ کیلومتر برساعت ثبت کرد. البته این گجت در یکی از پروازهای قبلی خود سرعت ۴۱۴ کیلومتر برساعت را نیز ثبت کرده بود

منبع: مهر

ارسال نظر