|

بذرپاش: امسال سال توسعه ناوگان هوایی است

بذرپاش: امسال سال توسعه ناوگان هوایی است

وزیر راه و شهرسازی از کاهش تاخیر در سفرهای هوایی و کاهش مشکلات فروش بلیت هوایی خبر داد و گفت: امسال سال توسعه ناوگان و صنعت هوایی است.

«مهرداد بذرپاش» در جلسه هماهنگی ستاد سفرهای نوروزی با تاکید بر اینکه این جلسات با هدف تسهیل سفرهای نوروزی انجام می‌شود از تلاش‌های معاون حمل و نقل وزارتخانه، پلیس راهور، راهداران و تمامی دست‌اندرکاران سفرهای ایام نوروز تقدیر کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در تسهیل سفرهای نوروزی نقش‌آفرینی کردند یکی از کارکردهای این ستاد را تسهیل سفرهای نوروزی و بهره‌مندی از تجربیات به دست آمده و بازخوردگیری برای رفع مشکلات موجود عنوان کرد.

بذرپاش گفت: بیش از ۴۴۶ میلیون سفر جاده‌ای با افزایش یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار سفر دریایی با رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و بیش از ۲ میلیون سفر هوایی ثبت شد.

وی افزود: در حوزه ریلی نیز نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی سفرهای نوروز را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار کاهش تاخیر در سفرهای هوایی و کاهش مشکلات فروش بلیت هوایی ثبت شد، تصریح کرد: امسال سال توسعه ناوگان و صنعت هوایی است و در تاخیرهای هوایی و مشکلات فروش بلیت تلاش خواهیم کرد تا روند کاهشی را سرعت بدهیم.

وزیر راه و شهرسازی بر مستندسازی تجربیات به دست‌آمده در ستاد هماهنگی و تسهیل سفرهای نوروزی تاکید کرد و گفت: این تجربیات باید منتقل شود تا دستگاه‌ها در برنامه‌ریزی نوروز سال‌های آتی از آن استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی بر داشتن پیوست محتوایی برای تمامی خدمات سفرهای نوروزی تاکید کرد.

وی توضیح داد: سال گذشته ۳۵۰ نقطه حادثه‌خیز رفع خطر شد و برنامه ریزی شده تا پایان دولت سیزدهم بیش از ۸۷۰ نقطه پرحادثه رفع خطر و اصلاح شود.

وزیر راه و شهرسازی تسهیل در سفرها و کاهش حوادث سفر را وابسته به کار فرهنگی، ترویجی و رسانه‌ای دانست و گفت: با بهره‌مندی از تجربیات به دست آمده تلاش خواهیم کرد تا نوروز ۱۴۰۳ را به نوروزی متفاوت در تسهیل سفرها تبدیل کنیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر