ورایزون قراردادی 2 میلیارد دلاری با اداره هوانوردی آمریکا بست

اپراتور آمریکایی ورایزون یک معامله پرسود برای تعمیرات اساسی شبکه های اداره هوانوردی فدرال (FAA) به دست آورده است.
قرارداد 15 ساله FAA Enterprise Network Services (FENS) بیش از 2 میلیارد دلار ارزش دارد و شاهد طراحی، ساخت و راه اندازی یک پلت فرم ارتباطی جدید توسط این شرکت مخابراتی خواهد بود که می تواند از تمام برنامه های کاربردی ماموریت حیاتی آژانس هوانوردی ایالات متحده پشتیبانی کند.
این قرارداد، شامل ارائه مدیریت ترافیک هوایی (ATM) برای 45000 پرواز با 2.9 میلیون مسافر در 29 میلیون مایل مربع است که سیستم ملی فضای هوایی ایالات متحده (NAS) را تشکیل می دهد.
کایل مالدی، مدیرعامل Verizon Business، در بیانیهای در این خصوص گفت: این یک فرصت باورنکردنی برای ورایوزن است تا بزرگترین آژانس حملونقل دولتی کشور را از طریق تحول زیرساختهای مخابراتی که از آخرین پیشرفتها در فناوری و راهحلهای شبکه استفاده میکند، رهبری کند. از خدمات پویا و ارائه پهنای باند گرفته تا بینش و دید بهبود یافته در مورد پیکربندی و عملکرد سرویس شبکه، ما مشتاقیم که به FAA با راه حلی قوی کمک کنیم که به نفع سیستم ملی فضای هوایی و کاربران اداری گام بردارد.
FENS جانشین قرارداد زیرساخت مخابراتی FAA (FTI) است که در سال 2002 اجرا شد و توسط پیمانکار دفاعی L3Harris اداره می شود و 4400 سایت دولتی را به یک شبکه صوتی و داده بسیار قابل اعتماد و ایمن متصل می کند که بیش از 28000 خدمات مخابراتی فردی را حمل می کند. آن پروژه یک مرکز کنترل عملیات شبکه اختصاصی (NOCC) است که نظارت و مدیریت 24 ساعتع روی بیش از 100هزار دستگاه را فراهم می کند.
این توافق و قرارداد، باید یک تغییر و نقطه عصب برای Verizon و FAA باشد. این دو، همراه با AT&T، بیش از یک سال است که در مورد پتانسیل طیف باند C 5G برای تداخل با ارتفاع سنج هواپیما با یکدیگر اختلاف دارند.
برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار، اپراتورها توافق کرده بودند که تا ژوئیه سال جاری، باند رادیویی C را در نزدیکی فرودگاه ها راه اندازی نکنند. اما همه چیز در ژانویه تغییر کرد، زیرا یک قانون جدید FAA به خطوط هوایی تا ابتدای فوریه 2024 فرصت داد تا ابزارهای خود را ارتقا دهند. به این ترتیب، Verizon و AT&T مجبور شدند استقرار باند C خود را شش ماه دیگر به تاخیر بیاندازند.
ارسال نظر