|

آنچه در مورد تکان های هواپیما باید بدانید تا دیگر نترسید

آنچه در مورد تکان های هواپیما باید بدانید تا دیگر نترسید

با وجود ناراحتی و ترسی که ایجاد می شود اما باید بدانید که این تکان ها فقط چاله هایی هستند که در اثر باد، طوفان، تندباد و نزدیکی به کوه ها ایجاد می شوند. برای مسافران پدیده ای غیر قابل پیش بینی است مثل دست انداز یک جاده با یک طوفان تابستانی.

تکان های هواپیما معمولا رایج و بی خطر هستند. البته این از ناراحتی و ترسی که در وسط آسمان ایجاد می کنند کم نمی کند. درجه ها و انواع مختلفی از تکانها وجود دارد که بر اساس فاکتورهای مختلف پیش می آید. مثلا حرکت ابرهای صاعقه دار به بالا و پایین، جریان های حرارتی، یا هوای کاملا صاف که در آن جهت باد ناگهان تغییر می کند.

در اکثر مواقع خلبان ها از تکان هایی که در راه است اطلاع دارند و چراغ بستن کمربند ایمنی را روشن می کنند. همچنین خلبان ها از وضعیت هوا قبل از پرواز توسط هواشناسی و دیگر هواپیماهایی که در همان منطقه هستند خبر دارند.

خطرناک ترین نوع تکان ها آنهایی است که در هوای صاف اتفاق می افتد. چون در هوای بدون ابر و دید کامل رخ می دهد و توسط رادار هوا قابل پیش بینی نیست. این یعی خدمه هواپیما تقریبا هیچ زمانی برای هشدار به مسافران و بستن کمربندهای ایمنی ندارند. و در نتیجه بیشتر جراحاتی که از این تکان ها حاصل می شود در هوای صاف است.

بنا به گفته دانشمندان تعداد تکان های هوای صاف که هواپیما ها را تحت تاثیر قرار می دهد تا اواسط قرن به بیش از دو برابر خواهد رسید و علت آن گرمایش جهانی است. پس خود را برای پرواز های پر تکان تر آماده کنید.

تکان ها باعث سقوط هواپیماها نمی شوند

خلبان ها برای رویایی با این تکان ها آموزش دیده اند

این تکان ها به ندرت باعث جراحات می شوند

کمربند ایمنی واقعا ارزش بستن را دارد

به دلیل افزایش تکان ها در هوای صاف بهترین راه برای جلوگیری از جراحت بستن کمربند ایمنی است. راهی ساده اما بسیار موثر.

ممکن است به زودی تکان ها دیگر در هواپیماها احساس نشوند

خطوط هوایی در حال آزمایش یک تکنولوژی هستند که به هواپیما کمک می کند تکان ها را پیش بینی کند: با فرستادن لیزر فرابنفش برای بررسی هوای پیش رو.

منبع: پارسینه

ارسال نظر