|

سقوط جنگنده ارتش آمریکا در شهر سن دیگو

سقوط جنگنده ارتش آمریکا در شهر سن دیگو

رسانه‌های آمریکایی از سقوط یک جنگنده ارتش این کشور در نزدیکی پایگاهی نظامی در شهر سن دیگو ایالت کالیفرنیا خبر دادند.

یک سخنگوی ارتش آمریکا به شبکه فاکس نیوز گفت، این جنگنده از مدل F/A-18 Hornet بوده و هنگامی که در یک ناحیه دورافتاده در شرق پایگاه هواپیمایی "میرامار"‌ یگان تفنگداران دریایی در سن دیگو سقوط کرد، حامل یک سرنشین بوده است.

پایگاه هواپیمایی میرامار که متعلق به یگان تفنگداران دریایی آمریکا است در بیانیه‌ای درباره این اتفاق توضیح داد: "ما مطلع شدیم که حادثه برای یک جنگنده از مدل F/A-18 Hornet در ساعت 11:54 به وقت منطقه زمانی اقیانوس آرام در محوطه پایگاه میرامار اتفاق افتاده است. این جنگنده عضو شاخه سوم جنگنده‌های یگان تفنگداران دریایی نبود اما در پایگاه میرامار عملیات اجرا کرد. محل سقوط آن در یک ملک دولتی در مجاورت این پایگاه بوده و نشانی از آسیب وارد شدن به اموال موجود در محل وجود ندارد."

مقام‌های آمریکایی جزئیات بیشتری درباره این حادثه و این که وضعیت سرنشین هواپیما چگونه است ارائه نکرده و صرفا گفتند که عملیات‌های جستجو و نجات در واکنش به این حادثه ادامه دارد. 

شبکه ای.بی.سی نیوز به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت، سقوط این هواپیما در نزدیکی اتوبان بین ایالتی شماره 15 آمریکا در صبح امروز جمعه به وقوع پیوسته است.

این شبکه نیز نوشت هنوز علت سقوط این جنگنده مشخص نشده و مقام‌ها شرایط فعلی خلبان و اینکه آیا به غیر او خدمه دیگری نیز در جنگنده حضور داشته را مشخص نکرده‌اند.

یک مقام دفاعی به این شبکه تایید کرد، سقوط این جنگنده حین پرواز آموزشی اتفاق افتاده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر