|

لغو ده‌ها پرواز در فرودگاه گتویک لندن

لغو ده‌ها پرواز در فرودگاه گتویک لندن

برخی رسانه‌ها در انگلیس اعلام کردند در پی ابتلای شماری از کارکنان فرودگاه گتویک (Gatwick) در لندن به کووید، به علت کمبود نیروی انسانی، این هفته ده‌ها پرواز در این فرودگاه لغو می‌شود.

بر اساس اخبار منتشر شده، با ابتلای شماری از کارکنان در فرودگاه گتویک لندن، نیروی انسانی لازم در بخش برج مراقبت این فرودگاه وجود ندارد و به همین علت، ده‌ها پرواز از جمله پرواز‌هایی از شرکت هواپیمایی ایزی جت (easyJet) این هفته لغو می‌شود.
مدیران فرودگاه گتویک اعلام کردند در این هفته و تا روز شنبه هفته آینده، سقفی برای عرضه خدمات پروازی معین کرده اند و بدین ترتیب، سفر هوایی ده‌ها هزار مسافر، با تاخیر همراه، به فرودگاه‌های دیگر منتقل یا لغو می‌شود.
با این وضعیت، این سومین اختلال جدی در عملکرد فرودگاه گتویک در یک ماه اخیر است و بیشترین آسیب نیز به شرکت هواپیمایی ایزی جت وارد می‌شود که اغلب پروازهایش در این فرودگاه است.
به نوشته رسانه‌های انگلیسی تقریبا یک سوم از کارکنان برج مراقبت گتویک، به علت مشکلات پزشکی از جمله ابتلا به کووید نمی‌توانند بر سر کار حاضر شوند. در دو روز ابتدای این هفته، بیش از ۴۰ پرواز در فرودگاه گتویک لغو شد و اکنون مدیران فرودگاه، اجازه می‌دهند در یک روز، حداکثر ۸۰۰ هواپیما از این فرودگاه پرواز کند یا در آن، فرود آید.
در روز پنج شنبه هفته گذشته ۸۴۰ هواپیما و در روز جمعه ۸۶۵ از این فرودگاه استفاده کردند.
لغو مکرر پرواز‌ها در دوره‌های مختلف به دلایل گوناگون در فرودگاه گتویک لندن موجب شد نشریه فضا و سفر با بهره گیری از امار نهاد‌های ناظر جهانی، فرودگاه گتویک انگلیس را بدترین فرودگاه اروپا ارزیابی کند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر