|

فلای‌دبی پروازهای خود به افغانستان را از سر گرفت

فلای‌دبی پروازهای خود به افغانستان را از سر گرفت

مقامات طالبان روز چهارشنبه گفتند که خدمات پرواز شرکت ارزان قیمت هواپیمایی فلای دبی پس از وقفه تقریباً دو ساله با نشست یک هواپیمای این شرکت در کابل از سر گرفته شد.

این شرکت هواپیمایی مستقر در امارات متحده عربی اولین شرکت هواپیمایی بین‌المللی است که پروازهای خود به کابل را پس از آگست ۲۰۲۱ از سر می‌گیرد.

میدان هوایی پایتخت افغانستان دو سال پیش در جریان تخلیه گسترده غیرنظامیان پس از تصرف قدرت توسط طالبان غیرفعال شد و خطوط هوایی بین‌المللی پروازهای خود را متوقف کردند.  

 

در آخرین روزهای خروج نیروهای بین المللی، یک بمب گذار انتحاری در نزدیکی میدان هوایی جمعیتی را که قصد فرار داشتند هدف قرار داد که در آن بیش از ۱۷۰ نفر از جمله ۱۳ نیروی امریکایی کشته شدند.

فلای‌دبی در أواسط ماه اکتوبر اعلام کرده که پروازهای خود به کابل را از سر می‌گیرد. پروازهای این شرکت روزانه دوبار بین دبی – کابل برنامه ریزی شده است.

اولین پرواز صبح چهارشنبه هنگام فرود آمدن در میدان هوایی کابل با پاشیدن آب همراهی شد.

 

در بیانیه دفتر عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس‌الوزرای طالبان که در شبکه ایکس منتشر شد، آمده است که فلای دبی «پروازهای خود به افغانستان را پس از یک وفقه تقریباً دو ساله از سر گرفت.»

 

در این بیانیه آمده است: «از سرگیری مجدد اتصال هوایی توسط فلای دبی به معنای نقطه عطفی در احیای رقابت سالم بین خطوط هوایی است.»

 

 بهره برداری کامل از میدان هوایی کابل برای احیای اقتصادی متلاشی شده افغانستان حیاتی تلقی می‌شود.

 

پیش از این تنها شرکت هوایی کام ایر افغانستان و خطوط هوایی آریانا افغان خدمات محدودی از کابل به مقاصدی از جمله دبی، مسکو، اسلام آباد و استانبول داشتند.

 

صفحه یوتیوب دویچه وله دری را تماشا کنید

 

سال گذشته شرکت «گاک» مستقر در امارات متحده عربی، قراردادی را برای مدیریت ترافیک هوایی افغانستان امضا کرد، توافقی که انتظار میرفت خطوط هوایی بین‌المللی را باز گرداند

منبع: دویچه وله

ارسال نظر