|

نام‌تان را با فضاپیمای ناسا به مشتری بفرستید

نام‌تان را با فضاپیمای ناسا به مشتری بفرستید

ناسا، آژانس فضایی آمریکا از مردم خواسته است نام خود را برای آن‌ها بفرستند تا در مأموریت فضایی آینده به کهکشان فرستاده شود. کمپین «پیامی در بطری» سازمان فضایی آمریکا این امکان را برای افراد فراهم کرده است تا نامشان در ریز‌تراشه‌ای (میکرو‌چیپ) ثبت شود و همراه با فضا‌پیمای اروپا کلیپر از مریخ عبور کند و به سوی سیاره مشتری (برجیس، ژوپیتر) و قمر آن به نام اروپا برود. تاکنون ۷۰۰ هزار نفر نام‌نویسی کرده‌اند و آخرین مهلت برای ثبت‌نام شب سال نو میلادی یا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ است. دانشمندان و کارشناسان در آزمایشگاه ریز‌دستگاه‌های ناسا در کالیفرنیا قصد دارند تمام نام‌های ارسالی را جمع‌آوری کنند.

دوست دارید نام‌تان را به فضا بفرستید؟

ناسا، آژانس فضایی آمریکا از مردم خواسته است نام خود را برای آنها بفرستند تا در مأموریت فضایی آینده به کهکشان فرستاده شود.

کمپین «پیامی در بطری» سازمان فضایی آمریکا این امکان را برای افراد فراهم کرده است تا نامشان در ریز‌تراشه‌ای (میکرو‌چیپ) ثبت شود و همراه با فضا‌پیمای اروپا کلیپر از مریخ عبور کند و به سوی سیاره مشتری (برجیس، ژوپیتر) و قمر آن به نام اروپا برود.

تاکنون ۷۰۰ هزار نفر نام‌نویسی کرده‌اند و آخرین مهلت برای ثبت‌نام شب سال نو میلادی یا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ است.

دانشمندان و کارشناسان در آزمایشگاه ریز‌دستگاه‌های ناسا در کالیفرنیا قصد دارند تمام نام‌های ارسالی را جمع‌آوری کنند.

سپس با استفاده از اشعه الکترونی آنها را در ریز‌تراشه‌ای کوچک‌تر از یک سکه کوچک ثبت ‌کنند.

هر سطر از این متن ظریف‌تر از یک هزارم ضخامت موی سر انسان است (۷۵ نانومتر). 

نام افراد و ریز‌تراشه در قسمت خارجی فضا‌پیما قرار می‌گیرد که قرار است ۲،۶میلیارد کیلومتر به سوی قمر پوشیده از یخ سیاره مشتری به نام اروپا سفر کند. کارشناسان معتقدند که اقیانوسی در زیر لایه‌های یخ این قمر مشتری وجود دارد.

هدف علمی مأموریت فضایی اروپا کلیپر بررسی امکان وجود حیات در زیر سطح یخ‌زده قمر مشتری به نام اروپا است.

هدف برآورد قطر یخ موجود بر سطح قمر اروپا و بررسی مواد تشکیل‌دهنده آن است. 

اکتشافات دقیق‌تر قمر اروپا به دانشمندان کمک می‌کند جهان‌های زیست‌پذیر ورای سیاره زمین را پیدا کنند.

فضاپیمای اروپا کلیپر حدود ۵۰ پرواز نزدیک به قمر مشتری خواهد داشت و مسافتی حدود ۸۰۰ میلیون کیلومتر را طی خواهد کرد تا اطلاعاتی از سطح اقیانوس یخ‌زده اروپا، قمر مشتری و اتمسفر اطراف آن به دست آورد و امکان وجود گونه‌ای حیات را در آن بسنجد.

 

منبع: انتخاب

ارسال نظر