|

پاکستان طرح فروش شرکت هواپیمایی «پی‌آی‌ای» را تصویب کرد

پاکستان طرح فروش شرکت هواپیمایی «پی‌آی‌ای» را تصویب کرد

کابینه موقت پاکستان روز سه‌شنبه طرح خصوصی‌سازی شرکت هواپیمایی بین‌المللی پاکستان را تصویب کرد. پیش از آن کمیسیون انتخابات این کشور به کابینه دستور داده بود که از هرگونه اقدام نهایی در این مورد صرف نظر نماید.

تصویب کابینه یک پیش‌نیاز اساسی برای به فروش گذاشتن خطوط هوایی ملی پاکستان است.

 

خبرگزار رویترز هفته گذشته گزارش داده بود که حکومت موقت اخیراً طرح فروش این شرکت هواپیمایی را نهایی کرده است.

 

دفتر نخست وزیر در یک بیانیه گفته است: «این گام‌ها به جذب سرمایه گذاران به خطوط هوایی پی‌آی‌ای کمک خواهد کرد.» بیانیه افزوده است که شرکت مشاور معاملات « Ernst & Young» طرحی را برای بازسازی مالی این شرکت هواپیمایی که خساره‌مند شده، تکمیل کرده است.

این بیانیه به رهنمود کمیسیون انتخابات اشاره نکرده است. اما انور الحق کاکر، نخست وزیر موقت قبلاً گفته بود که این روند برای اجراآت بیشتر به شمول فروش بعد از تصویب کابینه به حکومت آینده واگذار خواهد شد.

 

این طرح چالش‌های اقتصادی را برملا می‌سازد که حکومت آینده پاکستان تحت شرایط سخت وضع شده از سوی صندوق بین‌المللی پول با آن مواجه خواهد بود. پاکستان با جمعیت ۲۴۱ میلیون نفری از نرخ بالای تورم رنج می‌برد.

 

 کابینه موقت پاکستان به توصیه کمیسیون امور خصوصی‌سازی این طرح را تائید کرده است. این کمیسیون موظف شده است که همه شرکت‌های دولتی خسارت‌آور را به فروش برساند.

شرکت «پی‌آی‌ای» ۷۸۵ میلیارد روپیه پاکستانی (۲،۸ میلیارد دالر) قرضدار است و خسارات مجموعی آن تا ماه جون سال گذشته ۷۱۳ میلیارد روپیه (۲،۵۵ میلیارد دالر) بوده است.

منبع: دویچه وله

ارسال نظر