|

بزرگترین چالش خطوط هوایی پس از همه‌گیری کووید چیست؟

بزرگترین چالش خطوط هوایی پس از همه‌گیری کووید چیست؟

رئیس بزرگترین گروه تجاری خطوط هوایی جهانی از تولیدکنندگان نفت درخواست کرد که سوخت‌های هوانوردی کم آلاینده بیشتری تولید کنند و هشدار داد که آینده سفرهای هوایی تجاری به کربن‌زدایی موفقیت‌آمیز این صنعت بستگی دارد.

 

به نقل از بلومبرگ، ویلی والش، مدیر کل انجمن حمل‌ونقل هوایی بین‌المللی، امروز، دوشنبه (۱۹ فوریه) در نشست هوانوردی سنگاپور گفت که سوخت پایدار هوانوردی بهترین ابزار برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

وی اظهار کرد: تقاضا برای سوخت پاکتر، حتی اگر هزینه آن سه تا پنج برابر بیشتر از سوخت جت معمولی باشد، بسیار بیشتر از عرضه است.

والش بیان کرد: هر ذره سوختی که تولید می‌شود، استفاده می‌شود و این صنعت اجازه رشد نخواهد داشت مگر اینکه بتواند به مشتریان، تنظیم‌کننده‌ها، دولت‌ها و مردم ثابت کند که می‌تواند به شیوه‌ای پایدار رشد کند.

بزرگترین چالش خطوط هوایی پس از جان سالم به در بردن از این بیماری همه‌گیر، رسیدن به هدفی است که تا سال ۲۰۵۰ محقق شود و انتشار خالص کربن صفر است.

در حالی که این بخش در حال حاضر بخش نسبتاً کمی از انتشار جهانی را به خود اختصاص می‌دهد اما با چالش‌های بزرگی برای کربن‌زدایی مواجه است.

تخمین زده می‌شود ۵ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری برای این گذار مورد نیاز خواهد بود که بیشتر آن برای ساخت پالایشگاه‌های سوخت پایدار است.

والش همچنین هشدار داد که هیدروژن به این زودی شکل جایگزین قابل دوام برای نیروی محرکه نخواهد بود و این امر بر اهمیت افزایش تولید سوخت پایدار هوانوردی تاکید دارد.

سوخت پایدار که می‌تواند از روغن‌های پسماند و مواد اولیه کشاورزی ساخته شود، قادر است انتشار کربن را تا ۸۰ درصد کاهش دهد اما قیمت بالاتر آن همچنین این سوال را ایجاد کرده است که چه کسی باید این هزینه را متحمل شود

ارسال نظر