|

سازمان هواپیمایی برای نرخ‌گذاری بلیت تابع مراجع ذی‌صلاح است

سازمان هواپیمایی برای نرخ‌گذاری بلیت تابع مراجع ذی‌صلاح است

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که در بحث قیمت بلیت تابع سیاستگذاری‌های نهادهای ذی‌صلاح است و پس از تعیین قیمت توسط مراجع ذی‌صلاح، بر رعایت نرخ‌های تعیین شده نظارت خواهد کرد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص نرخ‌گذاری بلیت هواپیما تابع مراجع ذی‌صلاح است. پس از گذشت دو سال از افزایش ۳۰ درصدی نرخ‌ها در سال ۱۴۰۰، ستاد تنظیم بازار در خرداد ۱۴۰۲ نرخ بلیت را ۲۹ درصد دیگر افزایش داد. اما دیوان عدالت اداری این مصوبه را ابطال کرد. در حال حاضر، با درخواست وزارت راه و شهرسازی، رئیس دیوان عدالت اداری موقوف الاجرا شدن رأی را صادر کرده است.

 

سازمان هواپیمایی کشوری ضمن اولویت قرار دادن ایمنی و امنیت هوانوردی، در بحث قیمت تابع سیاستگذاری‌های نهادهای ذی‌صلاح است. نظر این سازمان تعیین نرخ بلیت در چارچوب شورای عالی هواپیمایی و بر اساس آنالیز بهای تمام شده است.

 

با نزدیک شدن به ایام نوروز، سازمان هواپیمایی برای پاسخ به تقاضای سفر، اقداماتی مانند تقویت عرضه و برگزاری جلسات با شرکت‌های هواپیمایی برای استفاده حداکثری از ناوگان هوایی انجام داده است.

 

همچنین، صدور مجوز پروازهای برنامه‌ای و فوق‌العاده، پایش و رصد شرکت‌های هواپیمایی و بازار فروش بلیت، و برقراری مرکز مدیریت و کنترل پروازهای نوروزی از دیگر اقدامات این سازمان برای ایام نوروز است.

 

در نهایت، سازمان هواپیمایی کشوری پس از تعیین قیمت توسط مراجع ذی‌صلاح، بر رعایت نرخ‌های تعیین شده نظارت خواهد کرد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

ارسال نظر