|

مالزی به دنبال حل معمای هواپیمای ناپدید شده در مسیر چین

مالزی به دنبال حل معمای هواپیمای ناپدید شده در مسیر چین

نخست وزیر مالزی اعلام کرد که کوالالامپور مایل به از سرگیری تحقیقات در مورد پرواز MH۳۷۰ هواپیمایی این کشور است که ۱۰ سال پیش در مسیر حرکت به سمت چین ناپدید شد.

انور ابراهیم امروز دوشنبه در آستانه دهمین سالگرد وقوع این سانحه گفت: در مورد (پرواز) ۳۷۰ ما یک موضع اتخاذ کردیم که اگر شواهد مجاب کننده‌ای وجود داشته باشد که نیاز به از سرگیری پرونده باشد، این کار را انجام خواهیم داد.

 

وی در یک نشست خبری مشترک با آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا در ملبورن بیان کرد: من راضی هستم که آن را از سر بگیریم. این مساله‌ای است که بر روی زندگی مردم تاثیر می‌گذارد و هر چه نیاز باشد باید انجام شود.

 

پرواز MH۳۷۰ حامل ۲۳۹ مسافر در ۸ مارس ۲۰۱۴ (۱۷ اسفند ۱۳۹۲) پس از گذشت کمتر از ۴۰ دقیقه از شروع پرواز از کوالالامپور به مقصد پکن از رادار محو شد.

 

در ژانویه (دی/ بهمن) ۲۰۱۷، مالزی همراه با استرالیا و چین یک جستجوی دو ساله در زیر آب را با هزینه ۱۳۰ میلیون دلار را برای یافتن هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ به سرانجام رساندند.

 

روز گذشته وزیر حمل و نقل مالزی در یک دیدار با خانواده قربانیان این حادثه اعلام کرد: این بزرگترین معمای هواپیمایی در کل جهان است. ما باید این معما را حل کنیم.

 

بر اساس ارتباطات رادار و ماهواره ای، گمان می‌رود که هواپیما از مسیر پرواز خود منحرف و در جنوب اقیانوس هند غرق شده است

منبع: برناما

ارسال نظر