|

همکاری ناسا و بوئینگ برای ساخت هواپیمای سبز

همکاری ناسا و بوئینگ برای ساخت هواپیمای سبز

کمپانی بوئینگ تصمیم گرفته هواپیمای تجاری جدیدی را توسعه دهد. کار طراحی و ساخت این هواپیمای جدید با همکاری سازمان ناسا انجام می‌گیرد و هدف این است که یک گام بزرگ به سوی داشتن یک صنعت هوانوردی سبز و بدون آلایندگی برداشته شود.

 

به گزارش کن نیوز؛ بوئینگ و ناسا به تازگی از هواپیمای آزمایشی ایکس-۶۶ (X-۶۶) رونمایی کرده‌اند. این هواپیما به منظور حذف آلاینده‌ها و حرکت به سوی هوانوردی بدون آلایندگی تا سال ۲۰۲۵ طراحی شده است.

 

هواپیمای ایکس ۶۶ بخشی از برنامه X-۶۶ A به شمار می‌آید که طی آن قرار است فناوری‌های پیشرفته‌ای برای موتورهای توربینی توسعه داده شود و امکان استفاده از سیستم‌های چند مگاواتی و برقی‌سازی هواپیماها نیز به وجود آید.

 

ایکس ۶۶ نخستین هواپیمایی است که به طور خاص بر حذف آلاینده‌ها از صنعت هوانوردی آمریکا تا قبل از سال ۲۰۲۵ تمرکز کرده است. البته کشورهای دیگر نیز برای مقابله با تغییرات آب و هوایی چنین هدفی را دنبال می‌کنند.

 

صنعت هوانوردی حدود ۲.۵ درصد از گازهای آلاینده را در سطح جهان تولید می‌کند و انتظار می‌رود این میزان در سال‌های آینده افزایش یابد. به این ترتیب، ایجاد پروازهای دوستدار محیط زیست برای سیاره زمین و همچنین اقتصاد جهانی ضروری است.

 

ناسا ۴۲۵ میلیون دلار و بوئینگ ۷۲۵ میلیون دلار بر روی این پروژه سرمایه‌گذاری می‌کنند که شامل مراحل ساخت، تست و پرواز هواپیمای ایکس ۶۶ می‌شود.

 

منبع: کاماپرس

ارسال نظر