رونق فرودگاه های کم بازده با توسعه پروازهای منطقه ای و تاکسی های هوایی

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با تاکید بر اینکه از تعداد فرودگاهها در کشور کم نخواهیم کرد، گفت: باید برای فرودگاههای کمرونق و کمپرواز، کاربرد ایجاد کنیم که از جمله آنها توسعه پروازهای منطقهای و تاکسیهای هوایی است.
کن نیوز| حسین پورفرزانه افزود: اگر بخش خصوصی به دنبال احداث و راهاندازی فرودگاه در هر کجای کشور باشد، سازمان هواپیمایی کشوری در ارائه مجوزهای مربوطه، تایید محل احداث فرودگاه، ارائه خدمات مشاورهای، انجام اقدامات ممیزی و ... به کمک خواهد پرداخت.
او تاکید کرد: چنانچه بخش خصوصی خواهان این مهم باشد، دولت مانعی ایجاد نخواهد کرد اما صفر تا ۱۰۰ درصد آن باید توسط بخش خصوصی انجام شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه از تعداد فرودگاهها در کشور کم نخواهیم کرد اما باید برای فرودگاههای کم رونق و کم پرواز کاربرد ایجاد کنیم، ادامه داد: یک اقدام میتواند افزایش هواپیماها و پروازهای منطقهای از جمله بهکارگیری تاکسیهای هوایی باشد، در غیر این صورت این فرودگاهها زیانده خواهند شد.
او با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری مسئول توسعه ناوگان کوچک پروازی در کشور است، گفت: ما عملا شرکتهای مختلف را تشویق به انجام این مهم کردهایم و اکنون دستکم دو شرکت در این زمینه ورود جدی داشتهاند و حتی یکی از شرکتها اپلیکیشن خود را بارگزاری کرده تا بتواند تاکسی هوایی یا هواپیما در اختیار بگیرد.
پورفرزانه خاطرنشانکرد: در مناطق ساحلی نیز با توجه به اینکه هواپیماهای آب نشین نیاز به باند پروازی ندارند، توسعه پرواز این نوع از هواپیماها در جزایر و همچنین بنادر شمالی و جنوبی میتواند مثمر ثمر باشد.
راه اندازی نخستین ایستگاه دریایی کشور؛ به زودی
او با اشاره به کاندید شدن چند نقطه برای راه اندازی نخستین ایستگاه دریایی کشور، تاکید کرد: هر سه استان شمالی برای تحقق این مهم پتانسیل کامل دارند، همچنین ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در جنوب کشور داریم که به ویژه جزایری نظیر کیش، قشم و هندورابی قابلیت بالایی برای برای جذب سرمایهگذار دارند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: چنانچه بتوانیم از ظرفیت هواپیمای آبنشین یا هواپیماهای کوچک در این مناطق استفاده کنیم، رونق بالایی برای جزایر و بنادر کشور به دنبال خواهد داشت.
ارسال نظر