|

علت تمام حوادث و سوانح هوایی نبود کمیته مستقل بررسی است

علت تمام حوادث و سوانح هوایی نبود کمیته مستقل بررسی است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی: تا زمانی که علت وقوع سوانح هوایی به صورت علمی و تخصصی توسط کمیته مستقل از سازمان‌های مسئول ایجاد نشود، نمی‌توانیم از وقوع سوانح هوایی جلوگیری کنیم.

فرج الله رجبی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با کن نیوز درخصوص سقوط بوئینگ 707 ارتش گفت: بحثی که بنده در این خصوص بر آن تاکید دارم این است که پروتکلهای تامین و نگهداری و همچنین تجهیزات فرودگاهی باید مورد بررسی قرار گیرند. سپس متولیان امر ازجمله، سازمان هواپیمایی کشوری، نیروی هوایی و ... توضیح دهند که سیستم تامین و نگهداری آنها چیست و مراقبتهای ادواری آن به چه صورت است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان اینکه کمیته مستقلی برای بررسی سوانح هوایی باید در کشور ایجاد شود، گفت: تا زمانی که علت وقوع سوانح هوایی به صورت علمی و تخصصی توسط کمیته مستقل از سازمان‌های مسئول ایجاد نشود، نمیتوانیم از وقوع سوانح هوایی جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: شاهد آن هستیم که همیشه پس وقوع سوانح هوایی و بررسی‌های آن خلبان مقصر اعلام می‌شود. در این مواقع خلبان هم فوت شده و نمی‌تواند پاسخگو باشد. بنابراین علت تمام حوادث و سوانح هوایی نبود کمیته مستقل بررسی است.

نماینده مردم شیراز در خصوص امنیتی شدن سوانح هوایی گفت: متاسفانه سوانح هوایی امنیتی می‌شوند و به دنبال آن از بررسی بیشتر سانحه جلوگیری می‌شود. اما این مسائل امنیتی نیستند. ارزیابی و بررسی کاملاً تخصصی از وقوع مجدد سوانح هوایی جلوگیری می‌کند.

بررسی حادثه سقوط هواپیمای آسمان هم تا مراحلی خوب پیش رفت. راهکار تبعیت از قاعده پذیرفته شده بین‌المللی برای این قبیل حوادث است. در دنیا به دنبال محکوم کردن یکدیگر نیستند، بلکه علت وقوع سوانح را مورد بررسی قرار می‌دهند.

ارسال نظر