|

دادخواهی سهامداران بویینگ از این شرکت

فریب‌کاری بویینگ و سقوط سهام این شرکت
دادخواهی سهامداران بویینگ از این شرکت

شرکت بویینگ با شکایت‌های جدیدی در پی سوانح هواپیمای بویینگ 737 مکس مواجه است. مشکلات قانونی بویینگ با شکایت جدیدی مبنی بر اینکه این شرکت سهامداران را فریب داده و مشکلاتی که منجر به سوانح فاجعه‌بار شده را پنهان کرده، افزایش یافته‌است. سهامداران باور دارند که مخفی‌کاری بویینگ منجر به زمین‌گیر شدن هواپیماهای این شرکت در سراسر دنیا شده‌است

شرکت بویینگ با شکایت‌های جدیدی در پی سوانح هواپیمای بویینگ 737 مکس مواجه است. مشکلات قانونی بویینگ با شکایت جدیدی مبنی بر اینکه این شرکت سهامداران را فریب داده و مشکلاتی که منجر به سوانح فاجعه‌بار شده را پنهان کرده، افزایش یافته‌است. سهامداران باور دارند که مخفی‌کاری بویینگ منجر به زمین‌گیر شدن هواپیماهای این شرکت در سراسر دنیا شده‌است.

دادخواهی سنخی مطروحه در دادگاه فدرال شیکاگو به دنبال زیانی است که منتصب به فریب‌کاری شرکت بویینگ و منجر به کاهش 34 میلیارد دلاری این شرکت در دو هفته اخیر شده‌است.

دنیس مولنبرگ، مدیر اجرایی بویینگ و گرگوری اسمیت، کارمند ارشد بخش مالی متهم شمرده شده‌اند. چالرز بیکرز، سخنگوی بویینگ، در این خصوص پاسخ صریحی ارایه نکرده‌است.

بویینگ بر اساس مفاد این شکایت، سودآوری و رشد را بر صداقت و ایمنی هواپیما ارجح دانسته و تنها برای رقابت با Airbus SE، 737 مکس را به‌سرعت روانه بازار کرده‌است. این در حالی است که ویژگی‌های اضافی یا انتخابی برای جلوگیری از سوانح لاین ایر و هواپیمایی اتیوپی کنار گذاشته شده‌اند.

رهبر گروه شاکی، ریچارد سیکس گفته که بویینگ پس از کشته شدن 346 نفر در سوانح مذکور، آغاز به مصالحه کرده‌است. وی در اوایل مارس 300 سهم در بویینگ خریداری کرد و آنها را در دو هفته اخیر با ضرر به فروش رساند.

بویینگ بیان کرده که سفارش هواپیماها از 180 فروند در سال گذشته، به 95 فروند کاهش یافته‌است و هواپیمای 737 مکس پس از اینکه در سراسر دنیا زمین‌گیر شد، هیچ سفارشی ندارد. این شرکت در روز 5 آوریل بیان کرد که تولیدات ماهانه هواپیمای 737 از 52 فروند به 42 فروند کاهش داشته‌است. همچنین این شرکت مدعی شد که ارتقای نرم‌افزاری 737 مکس پیشرفت داشته‌است.

مترجم: سید پوریا حسینی

ارسال نظر