|

سومین امریه صلاحیت پروازی برای وارسی هواپیماهای بویینگ

کابوس جدید دریم‌لاینر 

کابوس جدید دریم‌لاینر 

اداره فدرال هوانوردی ایالات متحده آمریکا برای وارسی ۷۸۷‌های آمریکایی امریه صلاحیت پروازی صادر کرد.

اداره فدرال هوانوردی ایالات متحده آمریکا(FAA) سومین امریه صلاحیت پروازی (Airworthiness Directive) را برای بررسی و وارسی محصولات شرکت بویینگ در سال جاری میلادی صادر کرد. بر اساس این امریه جدید که در ماه مه اجرایی خواهد شد، اف‌ای‌ای از ایرلاین‌ها خواسته است تا تمام ناوگان بویینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر ثبت شده در ایالات متحده آمریکا را مورد وارسی قرار دهند. این امریه صلاحیت پروازی به دنبال گزارش‌هایی از نقص صفخات کاهش فشار (Decompression panels) صادر شده است.

سایت سیمپل فلایینگ در این رابطه نوشت: صفحات کاهش فشار، وظیفه جداسازی کابین مسافران از محفظه بار هواپیما را بر عهده دارند. این صفحات می‌توانند با باز و بسته شدن، به عنوان دریچه‌های کاهش فشار عمل کرده و مقدار بیشتری جریان هوا را به محفظه بار وارد کنند. اکنون این نگرانی وجود دارد که نشست در این صفحات، باعث کاهش غلظت لازم هالون شود که برای خاموش کردن آتش احتمالی در محفظه بار استفاده می‌شود. بر اساس امریه جدید، تمام سه مدل  ۷۸۷ های ثبت شده در ایالات متحده آمریکا که تحت مالکیت ایرلاین‌ها و شرکت‌های لیزینگ قرار دارند، باید مورد وارسی قرار بگیرند.

این سومین بار است که در سال جدید میلادی، محصولات شرکت بویینگ برای اف‌ای‌ای نگرانی ایجاد می‌کند. پیشتر هواپیماهای بویینگ ۷۳۷ مکس و ۷۷۷ نیز خطاب امریه‌های صلاحیت پروازی این نهاد آمریکایی قرار گرفته بودند.

همچنین این چندیمن بار در مدت اخیر است که ۷۸۷ نیاز به وارسی پیدا می‌کند. به عنوان مثال در سپتامبر سال گذشته میلادی، مشخص شده بود که پایدار کننده عمودی ۶۸۰ فروند از ۹۸۱ فروند ۷۸۷ ساخته شده با مشکل مواجه است. 

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر