|

صنعت هوانوردی روسیه با تحریم مقابله می‌کند

آغاز تحویل هواپیماهای MC-۲۱ در سال ۲۰۲۲

شروع تولید هواپیما با مواد کامپوزیت روسی
آغاز تحویل هواپیماهای MC-۲۱ در سال ۲۰۲۲

با وجود تحریم ایالات متحده آمریکا علیه صنایع هوایی روسیه، این کشور تولید بال هواپیما با مواد کامپوزیت داخلی را آغاز کرد.

الکساندر ورپرف، مدیرکل کارخانه هوانوردی ارکوتسک و معاون مدیرعامل شرکت ارکوت روسیه گفت: اولین هواپیمای MC-۲۱ با بال‌های کامپوزیت در سال ۲۰۲۲ به مشتری تحویل خواهد شد.

آنطور که خبرگزاری تاس روسیه نوشته است، او ادامه داد: ما در حال آماده کردن هواپیما برای تحویل در سال ۲۰۲۲ هستیم و در انتهای سال جاری، این هواپیما به مرکز آزمایش پرواز منتقل خواهد شد.

در ماه مه، کارخانه هواپیماسازی ارکوتسک یک بال ۱۷.۵ متری برای هواپیمای MC-۲۱-۳۰۰ دریافت کرد که تماما به وسیله مواد کامپوزیت روسی ساخته شده بود.

پیشتر، ایالات متحده امریکا با تحریم شرکت متحد هواپیماسازی روسه مانع تامین مواد کامپوزیت برای ساخت بال‌های این هواپیما شده بود. پس از این تحریم، روسیه تولید این هواپیما با استفاده از مواد کامپوزیت داخلی را در دستور کار قرار داد.

MC-۲۱  یک هواپیمای باریک پیکر و میان‌برد است که در روسیه در دست طراحی و تولید قرار دارد. این هواپیما که رقیب هواپیماهایی چون ایرباس A۳۲۱ و بویینگ ۷۳۷ مکس محسوب می‌شود، در دو نمونه ۲۰۰ و ۳۰۰ تولید خواهد شد که تفاوت آن‌ها در طول، گنجایش و برد هواپیماست. همچنین دو نمونه موتور برای این هواپیما در نظر گرفته شده که یکی موتور آمریکایی پرا‌اندویتنی PW۱۴۰ و دیگری موتور روسی PD-۱۴ است. نمونه‌های دارای موتور آمریکایی در حال حاضر مشغول انجام پروازهای آزمایشی برای دریافت گواهی صلاحیت پروازی هستند. نمونه دارای موتور روسی نیز نخستین پرواز خود را در پاییز سال گذشته انجام داد و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ وارد خطوط هوایی شود.

MC-۲۱ تاکنون ۱۷۵ سفارش تولید دریافت کرده است، اما انتظار می‌رود که با ورود به عرصه پروازهای تجاری، سفارش‌ برای دریافت این هواپیما بیشتر شود.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر