|

شورون سوخت پایدار هوانوردی می‌فروشد

شورون سوخت پایدار هوانوردی می‌فروشد

شرکت شورن قصد دارد یک نمونه آزمایشی از سوخت پایدار هوانوردی (SAF) تولید کرده و آن را به خطوط هوایی دلتا در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس بفروشد. این حرکت بخشی از همکاری شرکت‌ها با شرکت آلفابت صاحب گوگل است که در راستای ردیابی داده‌های انتشار کربن نمونه‌های سوخت پایدار هوانوردی با استفاده از فناوری مبتنی بر پردازش ابری این شرکت صورت می‌پذیرد.

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از رویترز، هواپیمایی دلتا متعهد شده است که تا سال ۲۰۳۰، ۱۰‌درصد سوخت جت خود را با سوخت پایدار هوانوردی جایگزین کند. این سوخت‌ها از مواد اولیه مانند روغن پخت و پز و چربی حیوانی تهیه می‌شود و می‌تواند سه یا چهار برابر گران‌تر از ساخت سوخت سنتی باشد.

خبرگزاری رویترز ماه گذشته به نقل از منابع گزارش داد که دولت بایدن بی‌سر و صدا در حال مذاکره در مورد تاریخ هدف ۲۰۵۰ برای جدا کردن هواپیماها از سوخت‌های فسیلی به عنوان بخشی از تلاش گسترده‌تر کاخ سفید برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است.

 

 

به واسطه این پروژه، شورون انتظار دارد SAF را در پالایشگاه ال‌سگوندو در لس آنجلس برای هواپیمایی دلتا تولید کند و فضای ابری گوگل قصد دارد چارچوبی برای تجزیه و تحلیل داده‌های انتشار کربن ایجاد کند. انتظار می‌رود شرکت‌ها مدل شفاف‌تری را برای تجزیه و تحلیل کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ایجاد کنند که می‌تواند توسط سازمان‌هایی که برنامه‌های جایگزینی SAF را در نظر می‌گیرند، اتخاذ شود.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر