|

با افزایش شمار مبتلایان به کرونا

ممنوعیت پرواز هواپیما‌ها از انگلیس به مغرب و بالعکس

ممنوعیت پرواز هواپیما‌ها از انگلیس به مغرب و بالعکس

با اوج گیری مجدد موارد ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس، دولت مغرب پرواز هواپیما‌ها از مبدا انگلیس به این کشور و بالعکس را ممنوع اعلام کرد.

پرواز هواپیماها بین انگلیس و مغرب ممنوع شد. این گزارش می افزاید دولت مغرب اعلام کرد هرگونه پرواز هواپیما‌ها از مبدا انگلیس به این کشور یا از این کشور به انگلیس، به علت افزایش میزان موارد ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس، ممنوع است. تارنمای روزنامه گاردین نوشت: با تصمیم دولت مغرب، از نیمه شب چهارشنبه تا اطلاع ثانوی پرواز هواپیما‌ها میان انگلیس و مغرب ممنوع می‌شود و امروز چهارشنبه چندین پرواز میان دو کشور به علت افزایش شمار مبتلایان به کووید- ۱۹ در انگلیس لغو شد. براساس آمار "مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری ها" (European Centre for Disease Prevention and Control)، کشور مغرب واقع در شمال آفریقا، در هفته منتهی به ۱۴ اکتبر، (۲۲ مهر ماه) در ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت، ۱۰.۴ مبتلا به کووید- ۱۹ داشته در حالی که این میزان در انگلیس، ۴۴۵.۵ مبتلا به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت بوده است.


سخنگوی شرکت هواپیمایی ایزی جت (EasyJet) اعلام کرد در پی ممنوعیت ورود مسافران انگلیسی به مغرب، پرواز‌ها به این کشور از فرودگاه‌های گتویک (Gatwick) لندن و منچستر به مقصد مراکش را لغو کرده است، اما پیش از شروع ممنوعیت پرواز‌ها، با اعزام هواپیما، مسافران انگلیسی را از مراکش به کشورشان باز می‌گرداند. به نوشته گاردین، شرکت هواپیمایی بریتانیا (British Airways) نیز پرواز‌ها میان فرودگاه هیثرو در لندن و مراکش را لغو کرد. وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد ۴۳ هزار و ۷۳۸ نفر دیگر در شبانه روز گذشته بر شمار مبتلایان به کرونا در این کشور افزوده شد و شمار مبتلایان قطعی به کرونا در انگلیس به هشت میلیون و ۵۴۱ هزار و ۶۰۶ نفر رسید. براساس این اطلاعیه، در روز سه شنبه این هفته همچنین ۲۲۳ بیمار کرونایی دیگر در این کشور جان باختند.


به گزارش شبکه اسکای نیوز، این میزان مرگ روزانه ناشی از کرونا در انگلیس، از ماه مارس امسال تاکنون، حدود ۷ ماه اخیر، بی سابقه بوده است. با جان باختن شمار دیگری از بیماران کرونایی در انگلیس، شمار قربانیان کرونا در این کشور به روایت دولت به ۱۳۸ هزار و ۸۵۲ نفر رسید. دولت انگلیس فقط افرادی را که تا ۲۸ روز پس از ابتلا به کووید ۱۹ جان ببازند قربانی کرونا محسوب می‌کند. مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرده است بیش از ۱۶۳ هزار گواهی فوت در این کشور، به علت ابتلا به کووید ۱۹ صادر شده است. رسانه‌های انگلیس اعلام می‌کنند موج سوم همه گیری کووید در این کشور اکنون به اوج رسیده است. شبکه تلویزیونی اسکای نیوز گزارش داد: پروفسور آدام فین (Adam Finn)، استاد دانشگاه بریستول و یکی از اعضای گروه مشورتی دولت انگلیس درباره واکسیناسیون گفت: افزایش سریع شمار ابتلا به کرونا در انگلیس، ناشی از رفتار نادرست مردم این کشور است که پس از واکسیناسیون، به اشتباه تصور می‌کنند زندگی به حال عادی بازگشته است. وی افزود: مردم این کشور، دیگر به توصیه‌های بهداشتی توجه ندارند و به اشتباه تصور می‌کنند همه گیری کووید- ۱۹ پایان یافته است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر