|

جبران گرانی سوخت هواپیما از جیب مردم فرانسه

هزینه سوخت روی بلیت حساب می شود
جبران گرانی سوخت هواپیما از جیب مردم فرانسه

ایرفرانس، شرکت KLM و یک شرکت تابعه آنها اعلام کردند برای جبران هزینه های استفاده از سوخت پایدار هوانوردی (سوخت پاک)، تا 12 یورو (13.50 دلار) به هزینه بلیت های هواپیما اضافه خواهند کرد.

ایرفرانس اعلام کرد برای جبران هزینه های استفاده از سوخت پایدار هوانوردی (سوخت پاک) که گران تر است، تا 12 یورو (13.50 دلار) به هزینه بلیت های هواپیما اضافه خواهد کرد.

این شرکت در پیامی به مشتریان از طریق شبکه تلویزیونی فرانس 24 اعلام کرد این مالیات از 10 ژانویه اعمال خواهد شد. مسافران پروازهای کلاس اکونومی (عادی) بین یک تا 4 یورو بیشتر پرداخت خواهند کرد در حالی که پروازهای کلاس تجاری (business class) بین 1.50 تا 12 یورو بیشتر پرداخت خواهد کرد که این مبالغ به مسافت تا مقصد بستگی دارد.

شرکت KLM، شریک هلندی ایرفرانس و شرکت ترانساویا، شرکت تابعه ارزان قیمت این شرکت ها نیز این هزینه اضافی را در پروازهای خروجی از فرانسه و هلند اعمال خواهد کرد.

سوخت پایدار هوانوردی یا SAF، 4 تا 8 برابر از سوخت های سوختی گران تر است که بیشتر از روغن پخت و پز، چوب و زباله های کشاورزی درست شده است. این سوخت به ایرلاین ها کمک می کند تا 75 درصد آلایندگی و انتشار گاز کربن را در مقایسه با نفت سفید کاهش دهند. ترافیک هوایی، 2.5 تا 3 درصد انتشار کربن در جهان را به خود اختصاص داده است.

همچنین این ایرلاین فرانسه ابراز اطمینان کرده است که هزینه SAF با تولید انبوه در کشورهای اروپایی کاهش خواهد یافت.

صنعت هوانوردی در نظر دارد تا انتشار گاز کربن را تا سال 2050 به صفر برساند. قانون جدیدی که از ابتدای ژانویه در فرانسه اجرایی شد، شرکت‌های هواپیمایی را که در این کشور سوخت‌گیری می‌کنند، ملزم می‌کند، در ترکیب سوخت خود، حداقل از یک درصد سوخت پایدار استفاده کنند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر