|

سقوط هواپیما عملیات آموزشی نیروی هوایی تایوان را به حالت تعلیق درآورد

سقوط هواپیما عملیات آموزشی نیروی هوایی تایوان را به حالت تعلیق درآورد

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد نیروی هوایی این کشور پس از سقوط جت آموزشی که منجر به کشته شدن خلبانش شد، پرواز آموزشی خلبانان جدید را که قرار بود امروز انجام شود، به حالت تعلیق درآورده است.

بدنبال دومین حادثه سقوط هواپیما سال جاری در تایوان که منجر به کشته شدن خلبان جت آموزشی شد، نیروی هوایی این کشور پروازهای آموزشی خلبانان جدید را به حالت تعلیق درآورد. 

براساس اطلاعات وزارت دفاع تایوان، جت « ای تی-۳» از پایگاه هوایی «گانگ شان» واقع در جنوب شهر «کائوهسیئونگ» برای انجام تمرین آموزشی از زمین بلند شد و دقایقی بعد سقوط کرد. جسد خلبان این هواپیما نیز پیدا شده است. 

«شی وی» رئیس ستاد نیروی هوایی «هوآنگ» در مصاحبه با خبرنگاران درباره این سانحه گفت چند دقیقه پس از برخاستن هواپیما  با خلبان ۲۳ ساله اش مفقود شد. هواپیما در شرایط خوبی بود و مشکل فنی که در یک سال گذشته گزارش شده باشد نداشت. وی در ادامه سخنانش افزود اکنون نیروی هوایی ماموریت های خود را برای خلبانان جدید که باید آموزش ببینند به حالت تعلیق در آورده است. 

جت « ای تی-۳» جنگنده داخلی پیشرفته آموزشی تایوان است که نخستین پروازش در سال ۱۹۸۰ ثبت شده و توانایی حمل سلاح دارد. 

«تسائی اینگ ون» رئیس جمهوری تایوان نیز در بیانیه ای که از سوی دفترش منتشر شد درباره این حادثه ابراز ناراحتی و همدردی کرد و به وزارت دفاع دستور داد تحقیقات پیرامون این اتفاق را آغاز کند. 

ماه مارس یک جت جنگنده میراژ  ۲۰۰۰ دز سواحل جنوب شرقی  تایوان سقوط کرد که دومین سانحه هوایی در ۳ ماه گذشته بود. خلبان این جنگنده نجات پیدا کرد. 

در ماه ژانویه نیز نیروی هوایی عملیات آموزشی برای ناوگان «اف-۱۶» را پس از سقوط به روزرسانی شده یکی از این جنگنده ها که منجر به کشته شدن خلبانش نیز شده بود معلق کرد.

با وجود اینکه نیروی هوایی تایوان بسیار آموزش دیده است در تلاش مکرر برای بیرون راندن نیروی هوایی چین در حریم هوایی دفاعی خود طی ۲ سال گذشته بوده است اما نمی توان این حوادث را به هم ربط داد. 

از آنجا که چین معتقد است تایوان بخشی از قلمرو این کشور است معمولا هواپیماها و جنگنده هایی را به منطقه حریم دفاعی این جزیره به ویژه منطقه «پراتاس» و یا حریم هوایی میان تایوان و فیلیپین اعزام می کند.

 

منبع: ایران اکونومیست

ارسال نظر