|

راهکاری جدید برای رفع مشکلات وای‌فای در هواپیما

راهکاری جدید برای رفع مشکلات وای‌فای در هواپیما

یکی از عوامل اصلی ایجاد این مشکلات در اتصال، روش درگاه انحصاری (captive portal) است - فرآیندی که طی آن مسافران به وای‌فای درست متصل می‌شوند، به صفحه لندینگ هدایت می‌شوند، تعیین می‌کنند که کدام بسته وای‌فای را می‌خواهند خریداری کنند، و در نهایت ثبت نام و پرداخت می‌کنند.

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که در یک مسافرت هوایی هرچه برای وصل کردن دستگاه خود را به وای‌فای تلاش کرده‌اید بی‌فایده بوده است؟ این تجربه‌ای است که مسافران هواپیما هر روز با آن مواجه می‌شوند و برای شرکت‌های هواپیمایی و مشتریان یک مشکل واقعی است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از زددی‌نت، گزارش جدید اتحاد پهنای باند بی‌سیم (WBA) نشان می‌دهد که یک راه‌حل ساده وجود دارد که می‌تواند به حل مشکلات اتصال به شبکه حین پرواز کمک کند.
 
چالش‌هایی که معمولاً تجربه وای‌فای در حین پرواز برای کاربر آزاردهنده می‌شوند عبارتند از وای‌فای غیرقابل دسترس، سیگنال ضعیف و هزینه بالای خرید این سرویس. تغییر از اتصال دائمی روی زمین به یک اتصال غیرقابل اتکا در هوا می‌تواند برای عموم افراد مشکل‌ساز باشد.
 
تیاگو رودیگز، مدیر عامل WBA گفت: «اتصال امروز برای زندگی روزمره ما ضروری است و وای‌فای پر استفاده‌ترین فناوری اتصال بیسیم در جهان است. تجربه وای‌فای در حین پرواز باید بهبود یابد تا مسافران و مسافران تجاری به اطلاعات پرواز، سرگرمی، رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر دسترسی داشته باشند».
 
یکی از عوامل اصلی ایجاد این مشکلات اتصال، روش درگاه انحصاری (captive portal) است - فرآیندی که طی آن مسافران به وای‌فای درست متصل می‌شوند، به صفحه لندینگ هدایت می‌شوند، تعیین می‌کنند که کدام بسته وای‌فای را می‌خواهند خریداری کنند، و در نهایت ثبت نام و پرداخت می‌کنند.
 
هر مرحله اضافی در این فرآیند به عنوان مانعی برای ورود عمل می‌کند و مشتریان را از استفاده از خدمات وای‌فای در پرواز منصرف می‌کند، که نتیجه آن کاهش درآمد برای خطوط هوایی و نارضایتی مسافران است.

بر اساس این گزارش، یک راه‌حل ساده برای این موضوع می‌تواند پیاده‌سازی فناوری Passpoint اتحادیه وای‌فای، که به عنوان Hotspot 2.0 نیز شناخته می‌شود، باشد که اتصال امن و خودکار به شبکه‌های وای‌فای برای دستگاه‌هایی که دارای یک پروفایل اشتراک مناسب باشند تسهیل می‌کند.
 
ارائه اشتراک Passpoint به مسافران این امکان را می‌دهد که از شر دردسر لاگین کردن دستی در پرواز خلاص شوند. در عوض، مسافران هنگام ورود به هواپیما به طور خودکار احراز هویت شده و بلافاصله به یک اتصال امن متصل می‌شوند.
 
استفاده از Passpoint همچنین چارچوبی را برای مشارکت اعضا در فدراسیون رومینگ باز WBA ایجاد می‌کند، که «شناسه‌های سازمان کنسرسیوم رومینگ» (RCOI) مناسب را به شبکه اضافه می‌کند تا امنیت و حریم خصوصی را – که دغدغه بزرگی برای مسافران تجاری است - افزایش دهد.

 

منبع: ایتنا

ارسال نظر