|

بی‌اعتنایی مصر به درخواست آمریکا برای تحریم هوایی روسیه

بی‌اعتنایی مصر به درخواست آمریکا برای تحریم هوایی روسیه

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد مقامات مصر درخواست آمریکا برای تحریم هواپیما‌های روسیه را نادیده گرفته‌اند.

مقامات ارشد مصر درخواست مکرر آمریکا برای بستن حریم هوایی خود بر روی هواپیما‌های روسیه را نادیده گرفته‌اند.

به گزارش وال استریت ژورنال، چندین مقام آمریکایی در هفته‌های گذشته از قاهره خواستند تا حریم هوایی خود را بر روی هواپیما‌های روسی ببندند، ولی به نظر می‌رسد مصر اهمیتی برای این درخواست قائل نشده است.

حریم هوایی مصر از جمله کریدور‌های کلیدی مهم میان روسیه و پایگاه‌های نظامی این کشور در سوریه است. مصر تا به امروز به این درخواست آمریکا پاسخ نداده و تمامی پرواز‌های میان روسیه و سوریه از طریق حریم هوایی مصر بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

پایگاه هوایی حمیمیم که در ساحل دریای مدیترانه در سوریه واقع شده یکی از مهم‌ترین تأسیسات نظامی روسیه در سوریه به شمار می‌رود.

با توجه به آن‌که اردن، عراق و ترکیه از سال گذشته بنا به درخواست آمریکا از پرواز هواپیما‌های نظامی روسیه جلوگیری می‌کنند هواپیما‌های روسیه‌ای برای نشستن در پایگاه هوایی حمیمیم باید از آسمان کشور‌های جمهوری آذربایجان و ایران و سپس عربستان و مصر عبور کنند.

در صورت تبعیت مصر از دستور آمریکا روسیه مجبور بود برای رسیدن به این پایگاه هوایی با طی کردن مسیری طولانی‌تر وارد آفریقا شود.

آمریکا مدعی است روسیه از طریق این حریم هوایی و از پایگاه‌های نظامی خود در سوریه در حال انتقال تسلیحات نظامی به میدان جنگ در اوکراین است. این ادعا توسط مقامات روسیه رد شده و جزئیات بیشتری از آن تا به حال مخابره نشده است.

 

منبع: خبرنگاران جوان

ارسال نظر