|

کاوشگر «پارکر» به‌زودی نزدیکترین پرواز به زهره را انجام می دهد

نزدیک‌ترین پرواز کاوشگر « پارکر » به سیاره زهره ، در حال…
کاوشگر «پارکر» به‌زودی نزدیکترین پرواز به زهره را انجام می دهد

فضاپیمای رکوردشکن « پارکر» ، نزدیک‌ترین فاصله خود تا خورشید را در ماه ژوئن ثبت کرد و در فاصله ۸.۳ میلیون کیلومتری از سطح خورشید قرار گرفت.
پارکر ، برای رسیدن به این مکان‌های دیدنی شگفت‌انگیز، کمی از زهره کمک می‌گیرد و در راه انجام ششمین و نزدیک‌ترین پرواز به زهره در ۲۱ اوت است و به لطف همین تمرین های ( مانور‌های ) دقیق است که پارکر می‌تواند ماموریت خود را به دور خورشید انجام دهد.
هدف از این تمرین (مانور) ، استفاده از گرانش فضاپیما برای تثبیت آن در مدار دور خورشید است، فنی (تکنیکی) که پارکر در طول ماموریت خود که با پرتاب آن در ۱۲ آگوست ۲۰۱۸ آغاز شد، بار‌ها از آن استفاده کرد.
اگر همه چیز به درستی پیش برود، «پارکر» در ۲۷ سپتامبر به ۴.۵ میلیون مایل (۷.۲ میلیون کیلومتر) از سطح خورشید خواهد رسید.
ناسا همچنین پس از این ، طرح دیگری برای پرواز به سمت زهره دارد که برای هدایت پارکر به فاصله ۳.۹ میلیون مایلی (۶.۲ میلیون کیلومتری) از خورشید طراحی شده است.
«یانپینگ گو» مدیر طراحی و ناوبری ماموریت در Johns گفت: سرعت پارکر حدود ۸.۷ مایل در ثانیه است، بنابراین از نظر تغییر سرعت و جهت فضاپیما، تمرین (مانور) تعویض مسیر ، ممکن است عجیب به نظر برسد با این حال ، تمرین (مانور) فوق العاده ای است.
دانشمندان امیدوارند به بسیاری از سوالات بزرگ مانند اینکه چرا جو اطراف خورشید از سطح آن داغ‌تر است پاسخ دهند و چگونگی ایجاد باد‌های خورشیدی را بیشتر بررسی کنند.

 

منبع: صدا و سیما

ارسال نظر