|

ممنوعیت پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد منتظر نظر شورای تأمین

ممنوعیت پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد منتظر نظر شورای تأمین

شهردار منطقه ۲۱ تهران گفت: پروازهای پرشمار شبانه فرودگاه مهرآباد موجب نارضایتی شهروندان شده است؛ به همین دلیل طرح ممنوعیت پروازهای شبانه را از طریق فرمانداری پیگیری می کنیم.

محمدرضا پوریافر روز سه شنبه در یک نشست خبری گفت:در گذشته توافقاتی با فرودگاه مهرآباد انجام شده بود که از ساعت ۲۴ تا پنج بامداد پروازهای این فرودگاه برای آسایش شهروندان به حداقل برسد که مدتی است این پروازهای شبانه زیاد شده و موجب نارضایتی شهروندان این منطقه و سایر مناطق همجوار فرودگاه شده است.

وی افزود: طرحی را به شورای تامین فرمانداری تهران در خصوص فرودگاه مهرآباد ارسال کردیم و تلاش می کنیم موضوع به حداقل رسیدن پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد به تصویب برسد.

افتتاح زیر گذر تقاطع فتح-باستان تا پایان سال

شهردار منطقه ۲۱ در خصوص مهمترین طرح های عمرانی قابل افتتاح این منطقه نیز گفت: زیر گذر تقاطع فتح-باستان طرحی است که چندین سال زمین مانده بود اما بنای ما این است که در نیمه دوم سال آن را افتتاح کنیم.

وی با بیان اینکه در برنامه های توسعه ای به این منطقه چندان توجه نشده است، گفت: در موضوع حمل و نقل، مطالعات مترو مربوط به ۱۵ تا ۲۰ سال پیش است و توسعه منطقه در آن دیده نشده است به همین دلیل به دنبال توسعه مترو در این منطقه هستیم.

به گفته پوریافر، زمین ۶۰ هکتاری را در نزدیکی ایستگاه گلناز و در محدوده مسکن ویژه و توسعه مسکن ملی که در دست اقدام است داریم که طرح آن در مرحله ماده پنج است و توسعه مسکن و بحث محله الگو در آن مطرح است تصمیم این است که مترو خط ۱۱ به آنجا برسد و آن نقطه را پوشش دهد که در واقع از پارک‌ گلناز به بخشی از همین زمین منتقل شود و این زمین قابیلت اجرای تی. او. دی دارد بر همین اساس مشاور طرح تعیین شده و بستر تی. او. دی در این نقطه شکل می گیرد خط ۱۱ مترو می تواند شرق منطقه را پوشش دهد که قرار است از سال آینده اجرایی شود.

وی ادامه داد: خط مترو دیگری که در مطالعات تا مرز منطقه می آید خط ۱۰ است، با مجری خط هماهنگ و پیگیری کردیم که زمینی برای تجهیز و ایستگاه به آنها تحویل دهیم تا خط ۱۰ را به بافت میانی منطقه منتقل کنیم و ایستگاه های تبادلی داشته باشیم همچنین تقاضای ما این است که خط چهار مترو که از ایستگاه شهیدکلاهدوز آغاز می شود و تا ایستگاه بیمه می آید به صورت آنتنی تا خیابان اصلی و محدوده بزرگراه شهید لشگری در منطقه بیاید.

توسعه برج های نوری و رفع نقص روشنایی در پارک ها

شهردار منطقه ۲۱ تهران اظهار کرد: در موضوع سرانه های فرهنگی و ورزشی، مجموعه ققنوس در منطقه قرار داشت که زمین آن توسط ستاد اجرایی با مزایده فروخته شده اما با مذاکراتی با خریدار انجام دادیم که این مجموعه را احیا کنیم که البته تا کنون راضی به فروش یا تعویض نشده است.

وی خاطرنشان کرد: احداث و ایجاد ۱۰ زمین ورزشی بزرگ و کوچک در دست اقدام داریم همچنین پروژه بزرگ بوستان بانوان با مساحت ۵.۵ هکتار امسال آغاز شده است. علاوه بر این ۵.۵ میلیارد تومان هزینه را برای قرارداد توسعه برج های نوری و رفع نقص روشنایی در پارک های منطقه در نظر گرفتیم.

طرح بافت فرسوده منطقه به زودی ابلاغ می شود

پوریافر با بیان اینکه سهم‌ منطقه ۲۱ در طرح های مصوب بافت فرسوده سهم چندانی نیست اما با پیگیری های انجام شده طرح بافت فرسوده آن مصوب شده و به زودی ابلاغ می شود گفت: با این اقدام شهرک‌های ویلاشهر، چیتگر شمالی و جنوبی و استقلال به محدوده بافت فرسوده اضافه می شود. این خبر خوبی است که باعث ایجاد ظرفیت و استفاده از مشوق های نوسازی بافت فرسوده برای اهالی منطقه می شود.

به گفته وی، در موضوع صدور پروانه نیز منطقه ۲۱ در چهار ماهه اول امسال بالغ بر ۲۰۰ درصد رشد نسبت به چهار ماهه اول سال گذشته داشته همچنین این منطقه با رعایت تامین سرانه ها و مسیر قانونی با توجه به زمین‌های خالی زیاد منطقه ظرفیت جمعیت پذیری در منطقه وجود دارد.

به گفته پوریافر، منطقه ۲۱ منطقه ای پنج هزار و ۲۰۰ هکتاری و چهارمین منطقه وسیع تهران است که ۵۰ درصد بافت آن صنعتی و نظامی است و بزرگترین صنایع خودروسازی درآن قرار دارند و حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد صنایع کشور در این منطقه واقع شده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر