|

قوانین جدیدی برای ایمنی پروازهای تجاری سرنشین‌دار تنظیم می‌شوند

قوانین جدیدی برای ایمنی پروازهای تجاری سرنشین‌دار تنظیم می‌شوند

«اداره هوانوردی فدرال آمریکا» در حال کار کردن روی قوانین جدیدی با هدف تضمین کردن ایمنی پروازهای تجاری سرنشین‌دار است.

 «اداره هوانوردی فدرال آمریکا»(FAA) در اطلاعیه‌ای که هفته گذشته درباره قوانین پیشنهادی منتشر شد، چند مقررات جدید را پیشنهاد کرد تا به طور رسمی در «قانون رقابت پرتاب فضایی تجاری آمریکا»(CSLCA) گنجانده شوند. این مقررات عمدتا بر تعریف و آموزش ایمنی برای فضانوردان دولتی تمرکز دارند.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا در این اطلاعیه، تمایز واضحی را بین فضانوردان دولتی آموزش‌دیده‌ توسط ناسا که توسط دولت یا شرکای دولت استخدام ‌شده‌اند و سایر شرکت‌کنندگان پروازهای فضایی سرنشین‌دار قائل شده است.

بسیاری از قوانین پیشنهادی بسته به این که آیا یک نقش ایمنی حیاتی را در آن پروازها ایفا می‌کنند یا خیر، پیرامون ادغام این تعریف در قانون رقابت پرتاب فضای تجاری آمریکا و روشن کردن مسئولیت‌های فضانوردان دولتی در پروازهای تجاری می‌چرخند.

در این میان باید به چند نکته توجه داشت که به شرح زیر هستند.

  • این امر مستلزم آموزش اضافی برای فضانوردان دولتی پیرامون موقعیت‌های حیاتی ایمنی در وسایل نقلیه سرنشین‌دار تجاری است.
  • برای روشن کردن این قوانین، ناسا و شرکای آن پیشتر متخصصانی را که با وسایل نقلیه تجاری پرواز کرده‌اند، با روش‌های ایمنی منحصربه‌فرد خود آموزش داده‌اند. این قانون، رویه موجود را به یک الزام رسمی تبدیل می‌کند.
  • فضانوردان دولتی که نقش‌های غیر حیاتی را بر عهده دارند نیز باید برخی آموزش‌های ایمنی را ببینند، اما با این هدف که اطمینان حاصل شود مانع رویه‌های ایمنی نمی‌شوند.

همان‌طور که در حال حاضر پیش می‌رود، اداره هوانوردی فدرال آمریکا فقط صلاحیت تنظیم ایمنی پروازهای فضایی را در رابطه با افراد روی زمین بر عهده دارد. قانون‌گذاران در سال ۲۰۰۴ که پروازهای فضایی تجاری معمولی فقط مخصوص میلیاردرها بود، مقررات ایمنی شرکت‌کنندگان در پروازهای فضایی تجاری را متوقف کردند.

از آن زمان، مهلت قانونی دو بار تمدید شده است. فرصت تمدید نهایی در اکتبر امسال به پایان می‌رسد. این به کنگره بستگی دارد که تصمیم بگیرد توقف نظارتی را ادامه دهد یا این‌که به نتیجه برسد، صنعت اکنون به اندازه کافی برای اعمال چند قانون جدید بالغ شده است.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر