|

تمام خلبانان نیروی هوایی در داخل کشور آموزش می‌بینند

تمام خلبانان نیروی هوایی در داخل کشور آموزش می‌بینند

امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: صفر تا صد آموزش خلبانان شکاری و بمب افکن و همچنین خلبانان هواپیماهای بدون سرنشین ارتش در داخل کشور و در نیروی هوایی ارتش انجام می‌شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش به تعمیر کامل هواپیماها در داخل کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از افتخارات نیروی هوایی ارتش است که تمام تعمیرات لازم در داخل کشور انجام می‌شود. بازآمد (اورهال) هواپیما کار بسیار سنگینی است و در این فرآیند همه قطعات هواپیماها باز و بررسی می‌شوند تا پس از این فرآیند یک هواپیما نو و آماده به چرخه عملیاتی بازگردد. آماده‌سازی و بازآماد تمام هواپیماهای نیروی هوایی ارتش توسط کارکنان نیروی هوایی ارتش و صنعتگران وزارت دفاع انجام می‌شود.

 

امیر سرتیپ واحدی درباره ساخت هواپیماهای ایرانی گفت: پیش از انقلاب ما اجازه دست‌زدن به هواپیماها نداشتیم و کار فنی ما در حد تعویض قطعات بود. اما امروز ما در نیروهای هوایی ارتش و همکارانمان در وزارت دفاع وارد حوزه ساخت هواپیما شده‌اند. یک اسکادران هواپیمای صاعقه ساخته شد و هواپیمای بسیار خوبی است. اکنون نیز ساخت هواپیمای کوثر به عنوان یک جت شکاری و بمب افکن در مراحل پایانی است و در آینده یک اسکادران از این هواپیما به نیروی هوایی ارتش ملحق خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم روزی تمام خلبانان نیروی هوایی ارتش با هواپیماهای ایرانی پرواز داشته باشند و چنین روزی دست یافتنی است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش درباره روند آموزش در این نیرو اظهار داشت: پیش از انقلاب دانشجویان خلبانی ما در کشور آمریکا یا حتی در اوایل انقلاب در پاکستان دوره آموزشی خود را طی می‌کردند. اکنون افتخار می‌کنیم که صفر تا صد آموزش خلبانان شکاری و بمب‌افکن و همچنین خلبانان هواپیماهای بدون سرنشین ارتش در داخل کشور و در نیروی هوایی ارتش انجام می‌شود. آمادگی این را داریم تا در آینده دانشجویان خلبانی از خارج کشور داشته باشیم.

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر