|

اولین eVTOL جهان آخر امسال به پرواز در می‌آید

اولین eVTOL جهان آخر امسال به پرواز در می‌آید

مانند بسیاری از استارت‌آپ‌ها در این بخش نوظهور حمل و نقل هوایی، شرکت آلمانی لیلیوم برای تولید eVTOL منحصر به فرد خود به چندین شرکای جهانی متکی است.

Aciturri (یکی از سرمایه گذاران اصلی آن) یک تامین کننده معتبر هوافضا است که قطعات ضروری برای برخی از شناخته شده ترین هواپیماهای تجاری از جمله Airbus A۴۰۰M و Boeing ۷۸۷ را ساخته است.

5918135

Aciturri اکنون بدنه اولین جت لیلیوم را در تاسیسات خود در وایادولید اسپانیا مونتاژ خواهد کرد. از آنجا، بدنه برای مونتاژ نهایی به تاسیسات لیلیوم در وسلینگ آلمان تحویل داده خواهد شد. همه اینها قرار است تا قبل از پایان سال ۲۰۲۳ اتفاق بیفتد، مطابق با هدف این شرکت آلمانی کمپین پرواز آزمایشی قرار است تا پایان سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

5918134

در حال حاضر، لیلیوم ادعا می‌کند که تنها سازنده eVTOL در مسیری است که یک هواپیمای eVTOL پاور لیفت را با EASA (آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا) و FAA (اداره هوانوردی فدرال) تأیید می‌کند.

5918138

بالابر برقی eVTOL دارای فناوری DEVT (Ducted Electric Vectored Thrust) است که توسط استارتاپ آلمانی توسعه داده شده‌است. این فناوری با طراحی مبتکرانه هواپیما همراه شد، جت آینده بال یا دم ثابت نخواهد داشت و موتورهای آن در بال‌های آن ادغام می‌شوند.

همه اینها به منظور بهبود راندمان آیرودینامیکی، کاهش سطح سر و صدا و امکان حمل بار بزرگتر است و در عین حال کارکرد جت لیلیوم را آسانتر می‌کند.

همه چیز با ایده تطبیق فناوری موتور جت با یک هواپیمای تمام الکتریکی آغاز شد که اولین هواپیما در صنعت AAM (Advanced Air Mobility) خواهد بود. از آنجایی که موتورهای جت نیروی بیش از ۹۰ درصد هواپیماهای موجود را تامین می‌کنند، لیلیوم می‌خواست نیروی موتورهای جت الکتریکی را با استفاده از یک سیستم روتور/استاتور تک مرحله‌ای که توسط یک موتور الکتریکی به حرکت در می‌آید تولید کند.

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر