|

پرواز هواپیماهای اسرائیل بر فراز عربستان متوقف شد

پرواز هواپیماهای اسرائیل بر فراز عربستان متوقف شد

شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی «العال» اعلام کرد که پروازهای خود را بر فراز عربستان سعودی را متوقف کرد.

رسانه‌های عبری مدعی شلیک یک موشک بالستیک از یمن شدند که توسط نیروی دریایی آمریکا در شمال دریای سرخ رهگیری شد.

آنچه رسانه‌های عبری گزارش دادند چند روز پس از آن منتشر شده که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پهپادهای یمنی را در آسمان دریای سرخ رهگیری کرد و مدعی شد این پهپادها از یمن به سمت اراضی اشغالی شلیک شده‌اند.

پیش از این رسانه‌های عبری از شلیک موشک‌هایی با کلاهک به وزن «مجموعاً ۱.۶ تن» از یمن به سمت منطقه هتل‌ها در «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی خبر داده بودند.

چند روز پیش یک مقام نظامی آمریکایی به سی‌ان‌ان گفت که ناو یو اس اس کارنی نیروی دریایی آمریکا چهار موشک کروز و ۱۵ پهپاد را در سواحل یمن رهگیری کرد و این رهگیری ۹ ساعت به طول انجامید.

با افزایش حملات از یمن به سمت اراضی اشغالی و با ادامه تهدیدات یمنی، شرکت هواپیمایی «العال» رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه پرواز هواپیماهای خود را بر فراز حریم هوایی عربستان متوقف کرد.

در این باره رسانه‌های عبری گزارش دادند که تعلیق پروازها در پی اوضاع امنیتی آشفته‌ای است که رژیم صهیونیستی تجربه می‌کند و از زمان وقوع حماسه «طوفان الاقصی» ادامه دارد.

مقاومت فلسطین از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر سال جاری، بیش از یک بار فرودگاه بن گوریون رژیم صهیونیستی را در پاسخ به جنایات اشغالگران علیه غیرنظامیان با حملات موشکی بمباران کرده است.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر