|

هدف‌گذاری عربستان برای تبدیل شدن به هاب هوانوردی جهان

هدف‌گذاری عربستان برای تبدیل شدن به هاب هوانوردی جهان

هوانوردی در عربستان سعودی برنامه های گسترده ای برای توسعه دارد. ریاض در حال ساخت یک فرودگاه جدید به نام ملک سلمان خواهد بود که دارای 6 باند موازی برای پذیرش 120 میلیون مسافر در سال است و انتظار می رود 103 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.

صالح الجاسر، وزیر حمل و نقل و لجستیک، گزارش داد که عربستان سعودی در این دهه حدود 133 میلیارد دلار برای توسعه بخش هوانوردی، از جمله ارتقاء 29 فرودگاه در سراسر کشور برای تبدیل عربستان سعودی به یک هاب هوانوردی جهانی، سرمایه گذاری خواهد کرد.

 

عربستان سعودی قصد دارد تا سال 2030 ناوگان هواپیماهای خود را از 28 به 110 افزایش دهد و همزمان در فرآیند استخدام خود، به ویژه با فارغ التحصیلان جدید برای پرورش استعدادهای بومی، در اولویت قرار دهد.

 

در حال حاضر در حال مذاکره برای سهامی در flynas، PIF همچنین یک شرکت حامل ملی جدید بومی دیجیتال را راه اندازی کرده است که قرار است به طور مشترک در کنار عربستان سعودی اجرا شود. سفارشات این دو ناو از سازنده هواپیما بوئینگ در مارس 2023 در مجموع 121، 787 دریم لاینرز است که پنجمین سفارش بزرگ تجاری از نظر ارزش تا به امروز برای بوئینگ است.

 

این پیشرفت ها در سه حوزه حمل ونقل به طور قابل توجهی به تقویت سرمایه گذاری مستقیم خارجی و ایجاد شغل در عربستان کمک می کند و در نتیجه به این کشور کمک می کند تا به اهداف چشم انداز 2030 خود دست یابد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر