|

حمله هکری به شرکت هواپیمایی بویینگ

حمله هکری به شرکت هواپیمایی بویینگ

گروه هکری «لاک بیت» (Lockbit)داده های داخلی بویینگ (یکی از بزرگترین پیمانکاران دفاعی و فضایی آمریکایی) را در فضای آنلاین منتشر کرد.

این گروه هکری داده‌های قربانیان را سرقت می‌کند و در صورت پرداخت نشدن باج آنها را در فضای آنلاین منتشر می‌کند.

هکرها در ماه اکتبر اعلام کردند به انبوهی از داده‌های حساس از این شرکت دست یافته اند و اگر بویینگ باج را تا ۲ نوامبر پرداخت نکند، آنها را منتشر می‌کنند.

طبق پستی در وب سایت گروه هکری لاک بیت، داده‌های بویینگ در نخستین ساعت روز جمعه منتشر شده است. تاریخ بیشتر فایل‌های افشا شده اواخر اکتبر است.

بویینگ در بیانیه‌ای تأیید کرد بخش‌های قطعات و توزیع این شرکت تحت تأثیر حمله سایبری قرار گرفته اند.

در بیانیه این شرکت آمده است: ما از این امر آگاه هستیم. یک گروه باج افزاری اطلاعاتی را منتشر کرده که از سیستم‌های ما سرقت شده است. ما همچنان مشغول بررسی این رویداد هستیم و با نیروهای مجری قانون، مقامات رگولاتوری و شرکت‌های قربانی در تماسیم.

بویینگ همچنین اعلام کرد که اطمینان دارد رویداد مذکور تهدیدی برای هواپیماها یا پروازهای آن نیست اما از اظهار نظر درباره آنکه آیا داده‌های حساس دفاعی یا غیره به دست هکرها افتاده یا خیر، خودداری کرد.

باج افزار لاک بیت نخستین بار در یک انجمن امنیت سایبری روسی زبان در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی مشاهده شد و از آن زمان ردپای آن در در سازمان‌هایی در آمریکا، هند و برزیل دیده شده است.

طبق اطلاعات آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا(CISA)این گروه هکری ۱۷۰۰ سازمان آمریکایی را هک کرده است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر