|

تشدید قوانین امنیت هوانوردی از سوی دولت آلمان

تشدید قوانین امنیت هوانوردی از سوی دولت آلمان

بعد از حادثه تیراندازی و گروگان گیری اخیر در فرودگاه هامبورگ وزیر حمل و نقل آلمان خواستار طرح‌های امنیتی بهتر شده و دولت ائتلافی آلمان می‌خواهد قانون امنیت هوانوردی را تشدید کند.

پس از حادثه تیراندازی و گروگانگیری اخیر در فرودگاه هامبورگ، وزیر حمل و نقل آلمان خواستار طرح های امنیتی بهتر شده است. حالا دولت ائتلافی در این کشور موسوم به چراغ راهنمایی در آلمان همچنین می خواهد قانون امنیت هوانوردی را تشدید کند.

به این ترتیب پس از گروگان‌گیری اخیر در فرودگاه هامبورگ، دولت فدرال آلمان می‌خواهد فرودگاه‌های آلمان را ایمن‌تر کند و در آینده نفوذ به منطقه امنیتی را به عنوان یک جرم جنایی تلقی کند.

"فولکر ویزینگ"، وزیر حمل و نقل فدرال آلمان در این باره به روزنامه های گروه رسانه‌ای فونکه گفت: مجازات برای ورود به منطقه امنیتی فرودگاه ها بسیار کم است. هر کسی که عمدا به این محوطه فرودگاه تجاوز کند، امنیت مردم را به خطر می اندازد. علاوه بر این، چیزی شبیه به این باعث آسیب اقتصادی قابل توجهی می شود در حادثه اخیر در فرودگاه هامبورگ این فرودگاه مجبور شد ساعت ها پس از حادثه بسته شود. این مقام آلمانی گفت: در هامبورگ، گروگان گیر فقط مجبور شد از یک مانع عبور کند تا وارد باند فرودگاه شود. این شرایط ایمنی نمی تواند درست باشد.

به گفته وی همچنین باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از چنین جرم هایی انجام شود .ویزینگ خواستار آن شد که چنین رویکردی در آینده به عنوان یک جرم کیفری قابل پیگرد قانونی باشد. وی در این باره گفت: به نظر من، در واقع باید برای این کار یک حکم زندان یا حداقل یک جریمه سنگین وجود داشته باشد. با توجه به وضعیت حقوقی فعلی، نفوذ به منطقه امنیتی تنها به عنوان تخلف اداری با جریمه تا سقف 10000 یورو قابل مجازات است. این یک خلأ در قانون است. طبق قوانین آلمان، تخلفات اداری نقض قانون است که مجازات آن جریمه است. اما جریمه مجازات نیست.

ویسینگ گفت، همراه با مارکو بوشمان، وزیر دادگستری فدرال از نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال که مسئول این امر است، خواسته شده تا پیشنهادی برای تغییر متناظر در قانون امنیت هوانوردی ارائه دهد. فایزر هم پاسخ داد که "خوشحال است که این ابتکار را در دست بگیرد". نامه مربوطه در این باره که از طرف وزیر کشور در 18 آبان به وزارت حمل و نقل رسیده است در اختیار روزنامه فونکه قرار دارد.

بوشمان در این باره به روزنامه‌های فونکه گفت که حمله به فرودگاه‌ها و مسدود کردن آنها "خسارات زیادی ایجاد می‌کند و خطرناک است." بنابراین منطقی است که دولت فدرال اکنون در حال بررسی معرفی یک تخلف مربوطه در قانون امنیت هوانوردی است.

ویزینگ هم از اپراتورهای فرودگاه ها خواست تا مفاهیم امنیتی خود را بررسی کنند. او گفت: هیچ‌وقت امنیت 100 درصد وجود ندارد، حتی در فرودگاه‌ها. آنچه اکنون در هامبورگ اتفاق افتاده است باید دلیلی باشد برای همه اپراتورهای فرودگاه تا مفاهیم امنیتی خود را بازنگری کنند و در صورت وجود فرصت‌هایی برای بهبود، تنظیمات را انجام دهند.

شنبه گذشته، یک جوان 35 ساله با خودرویی محدودیت های دسترسی به فرودگاه هامبورگ را شکست و وارد فرودگاه شد. علت یک اقدام به آدم‌ربایی کودک بود: به گفته دفتر دادستانی، مجرم به همراه دخترش که قبلاً با خشونت از آپارتمان همسر سابقش در استاند (نیدرزاکسن) ربوده شده بود، می خواست با زور کشور را ترک کند و اقدام به تیراندازی کرد. گروگان گیر تنها پس از حدود 18 ساعت مذاکره تسلیم شد. در واکنش به این اتفاق رئیس فرودگاه، اعلام کرد که ایمنی ساختاری بیشتری را تضمین خواهد کرد.

در چند ماه گذشته چندین رویداد امنیتی از این دست رخ داده است: فعالان حفاظت از اقلیم چندی پیش سعی کردند تردد هوایی را در فرودگاه های برلین و مونیخ فلج کنند. یک باند در مونیخ دسامبر گذشته برای مدت کوتاهی بسته شد. فعالان خود را به آسفالت فرودگاه BER برلین چسباندند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر