|

تاکسی‌های پرنده در سال ۲۰۲۴ به خیابان‌ها می‌آیند

تاکسی‌های پرنده در پاریس می‌توانند برای المپیک ۲۰۲۴ به مسافران خدمات‌رسانی کنند.

 

طی سال‌های اخیر شرکت‌های مختلف تلاش کرده‌اند رؤیای خودرو پرنده را به واقعیت تبدیل کنند. اگرچه همچنان چالش‌های زیادی در این مسیر وجود دارد، اما این حوزه در سال ۲۰۲۳ به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافت. طبق گزارش‌های اخیر به‌نظر می‌رسد طی دو سال آینده شاهد ارائه‌ی خدمات تاکسی پرنده در شهرهای بزرگ خواهیم بود.

نقطه‌‌ی عطف اخیر در حوزه‌ی خودروهای پرنده می‌تواند خدمات‌رسانی تاکسی‌های پرنده را در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ ممکن سازد. البته همچنان سؤالات مربوط به هزینه و امنیت این خودروها بی‌پاسخ می‌ماند. به‌هرحال سازمان‌های نظارتی درحال آماده‌شدن برای فناوری مذکور هستند؛ زیرا می‌تواند به‌میزان چشمگیری در زمان رفت‌وآمدها صرفه‌جویی کند.

این احتمال وجود دارد تاکسی‌های پرنده برای بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ در پاریس به مسافران خدمات‌رسانی کنند و Volocopter می‌تواند به یکی از اولین شرکت‌های تاکسی پرنده تبدیل شود که سرویس‌هایش را به‌طور گسترده افتتاح می‌کند. Volocopter می‌گوید درحال طراحی مسیرهای متعدد بین فرودگاه‌های اطراف پاریس با مراکز مهم این شهر است.

از زمانی‌که Volocopter تأییدیه لازم را برای ارائه‌ی خدمات تاکسی پرنده در پاریس به‌دست آورده، چندین آزمایش موفق از فرود و به‌پرواز درآمدن خودروهایش انجام داده است. این آزمایش‌ها ثابت می‌کند تاکسی‌های پرنده می‌توانند در مناطق بزرگ شهری و فرودگاه‌های بین‌المللی مورد استفاده قرار گیرند. شرکت دیگری به‌نام Joby Aviation نیز با کمک ناسا شبیه‌سازی‌های کنترل ترافیک هوایی را کامل کرده و برنامه‌هایی برای سکوهای فرود اختصاصی در سرتاسر ژاپن ارائه داده است.

Joby نیز تصمیم دارد خدمات تاکسی پرنده را تا سال ۲۰۲۵ در شهر نیویورک راه‌اندازی کند و شرکت‌های دیگر نیز سعی دارند چنین سرویس‌هایی را در شیکاگو ارائه دهند. البته چین یکی از پیشتازان استفاده از تاکسی‌های پرنده محسوب می‌شود و دولت این کشور اخیراً مجوز EHang را برای ارائه‌ی تورهای آزمایشی تاکسی پرنده در سین‌کیانگ و شنژن تأیید کرده است

باوجود پیشرفت‌های گسترده در صنعت خودروهای پرنده، موانع بزرگی برای پذیرش گسترده‌ی این فناوری وجود دارد که یکی از آن‌ها هزینه است. پرواز بر فراز ترافیک با فناوری جدید ذاتاً می‌تواند گران باشد اما Joby و شرکت‌های دیگر امیدوارند تاکسی‌های پرنده درنهایت بتوانند درحد تاکسی‌های اوبر، ارزان شوند. مشکل دیگر ایمنی پرواز این خودروها است زیرا وزن زیاد باتری‌های eVTOL، پرواز را پیچیده‌تر می‌کنند.

 

منبع: زومیت

ارسال نظر