|

رویاهای رهاشده در فرودگاه مرکزی سیوداد رئال

رویاهای رهاشده در فرودگاه مرکزی سیوداد رئال

ابرپروژه‌ها معمولا به علت جذابیت وسوسه‌انگیزی که دارند مود توجه سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند، اما همه آن‌ها سرنوشت خوبی ندارند و گاهی با وجود حمایت‌های کلان محکوم به شکست می‌شوند.

فرودگاه مرکزی سیوداد رئال در اسپانیا به عنوان جایگزینی برای فرودگاه اصلی پرجمعیت مادرید در نظر گرفته شد. انتظار می‌رفت این فرودگاه به دو میلیون مسافر در سال خدمات‌رسانی کند و برنامه‌های توسعه برای افزایش ظرفیت به ۱۰ میلیون مسافر در سال در حال انجام بود. با این حال، هنگامی که این فرودگاه در سال ۲۰۰۹ به بهره‌برداری رسید، با مشکلات زیادی از جمله موقعیت دور آن در ۲۰۰ کیلومتری مادرید و نبود خطوط هوایی بزرگ در این فرودگاه مواجه شد.

 

این فرودگاه در سال اول افتتاح، ۳۵۰ میلیون دلار بدهی داشت و برای پرداخت این بدهی‌ها در سال ۲۰۱۳ به حراج گذاشته شد و در سال ۲۰۱۴ توسط یک برنامه تلویزیونی انگلیسی به عنوان یک مکان متروکه محبوب شد و در نهایت به فروش رفت. در سال ۲۰۱۹ و به عنوان یک انبار برای هواپیماهای بی‌استفاده در طول همه‌گیری کووید -۱۹ تغییر کاربری داد. به‌رغم وعده‌های اولیه و چشم‌انداز وسیع، فرودگاه مرکزی سیوداد رئال به یک داستان هشداردهنده از مشکلات پروژه‌های زیرساختی بزرگ تبدیل شد.

این فرودگاه در مکان نامناسبی ساخته شده بود، دور از مرکز اصلی جمعیتی که قرار بود به آن‌ها خدمات‌رسانی کند و هیچ شرکت هواپیمایی بزرگی برای جذب مسافران نداشت. ورشکستگی شرکت پشتیبان این پروژه نشانه آشکاری از شکست پروژه بود.

منبع: ایمنا

ارسال نظر