|

چین به تولید انبوه سوخت پایدار هوانوردی دست یافته است

چین به تولید انبوه سوخت پایدار هوانوردی دست یافته است

بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG اعلام کرد: یک شرکت چینی سوخت پایدار هوانوردی (SAF) را توسعه داده است که به زودی وارد بازار تجاری خواهد شد.

 

SAF نوع جدیدی از سوخت هوانوردی است که سوخت جت سبز تولید شده زیستی را با سوخت سنتی ترکیب می کند. این پتانسیل کاهش انتشار کربن در طول چرخه عمر سوخت را تا 80 درصد دارد و آن را به یک جایگزین مناسب برای انرژی هوانوردی سبز تبدیل می کند.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی پیش بینی کرد که 65 درصد کاهش کربن در بخش هوانوردی از طریق استفاده از SAF تا سال 2050 محقق خواهد شد. پیشرفت های مختلف فناوری SAF به مسیری حیاتی برای دگرگونی کم کربن در بخش هوانوردی جهانی تبدیل خواهد شد.

بنابراین، اداره هوانوردی غیرنظامی چین (CAAC) SAF را به عنوان تمرکز اصلی برای صرفه جویی درازمدت انرژی و کاهش انتشار و همچنین دستیابی به توسعه سبز برای صنعت هوانوردی غیرنظامی در نظر گرفته است.

ژانگ ژنهوی، مدیر اجرایی Junheng Biology، یک شرکت خصوصی پتروشیمی واقع در استان هنان مرکزی چین، گفت که پس از پنج سال تحقیق و توسعه، روغن‌های زباله آشپزخانه را با موفقیت به بیودیزل و SAF با فناوری سوخت زیستی سبز و کم کربن تبدیل کرده است.

Junheng Biology همچنین اولین شرکت خصوصی چین است که تأییدیه قابلیت پرواز SAF توسط CAAC را دریافت کرده است.

در سطح جهانی، بسیاری از شرکت‌های نفتی در سرتاسر جهان نیز در حال جهش باند تجاری SAF هستند. آنها ساخت و بهره برداری از پروژه های SAF را در بسیاری از مناطق در سراسر جهان انجام داده اند، که نشان می دهد SAF به بخشی ضروری از تجارت تامین انرژی شرکت های نفتی بین المللی تبدیل خواهد شد.

در آوریل 2023، یک یادداشت تفاهم برای همکاری بین شرکت صنعتی ایالات متحده Honeywell و منطقه آزاد تجاری تیانجین چین برای ایجاد یک پایگاه تولید SAF در شمال چین امضا شد. این شرکت آمریکایی گفت که این حرکت با هدف پاسخگویی به تقاضای رو به رشد بازار برای SAF انجام می شود.

 

 

منبع: دیده‌بان ایران

ارسال نظر