|

این هلی‌کوپتر برقی عمود پرواز و شگفت‌انگیز، تاکسی می‌شود

این هلی‌کوپتر برقی عمود پرواز و شگفت‌انگیز، تاکسی می‌شود

شرکت هواپیمایی فلای نو (FlyNow) با طرح ای‌کوپتر (eCopter) قصد دارد وسیله‌ای جمع‌وجورتر و ساده‌تر به عنوان تاکسی هوایی ارائه دهد.

در حال حاضر تعدادی از شرکت‌ها روی پروهژه تاکسی‌های هوایی برقی عمودپرواز یا eVTOL کار می‌کنند و بیشتر آن‌ها کمی شبیه به نسخه‌های بزرگ‌تر هواپیماهای بدون سرنشین کوادکوپتر هستند. با این حال، ای‌کوپتر متفاوت است و احتمال بشتری دارد که در دنیای واقعی به کار بیاید.

تصاویر | این هلی‌کوپتر برقی عمود پرواز و شگفت‌انگیز، تاکسی می‌شود

ای‌کوپتر (eCopter)‌ در حال حاضر توسط استارتاپ اتریشی فلای نو (FlyNow Aviation) توسعه می‌یابد، دارای یک پیشرانه الکتریکی کواکسیال و دو پروانه روتور ضد چرخش (یکی بالای دیگری) است.

آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا آن را به عنوان یک هلیکوپتر برقی طبقه‌بندی کرده است. به گفته فلای‌ نو، از آن‌جایی که ای‌کوپتر را می‌توان به خوبی در این طبقه‌بندی موجود جای داد، صدور گواهینامه باید بسیار سریعتر و ساده‌تر از تاکسی‌های هوایی چند روتوره مانند هواپیماهای بدون سرنشین باشد.

علاوه بر این، پیشرانه کواکسیال شامل قطعات متحرک کمتر و به طور کلی سخت‌افزار کمتری است که باعث کاهش وزن، کاهش هزینه مواد و پیچیدگی تولید می‌شود. در نتیجه، در مقایسه با اکثر تاکسی‌های هوایی دیگر ساخت، خرید و استفاده ای‌کوپترباید ارزان‌تر باشد، همچنین باید برد باتری بهتری نیز داشته باشد.

فلای‌ نو قصد دارد نسخه‌های یک و دو سرنشین و مدل باری این تاکسی هوایی را ارائه دهد. هر سه این مدل‌ها با یک بدنه اصلی ساخته خواهند شد، به این معنی که لازم نیست هر کدام از ابتدا طراحی یا ساخته شوند و باز هم، این کار باید هزینه ها را کاهش دهد.

تصاویر | این هلی‌کوپتر برقی عمود پرواز و شگفت‌انگیز، تاکسی می‌شود

در حالی که فلای‌ نو هنوز نمونه اولیه پروازی نساخته، تست‌های زمینی را روی یک مدل آزمایشی انجام داده است. این شرکت تخمین می‌زند که هر سه نسخه ای‌کوپتر در نهایت باید برد پرواز/باتری تا ۵۰ کیلومتر، سرعت کروز ۱۳۰ کیلومتر در ساعتو حداکثر ظرفیت حمل بار ۲۰۰ کیلوگرم داشته باشند.

 

 

 

منبع: همشهری

ارسال نظر