|

ادامه نگرانی‌ها از تکرار سقوط جنگنده‌های آمریکایی در کره جنوبی

ادامه نگرانی‌ها از تکرار سقوط جنگنده‌های آمریکایی در کره جنوبی

به گفته یک مقام نیروی هوایی آمریکا، تحقیقات ارتش این کشور در مورد سه سقوط اخیر جنگنده F-۱۶ در کره جنوبی همچنان ادامه دارد، زیرا نگرانی‌های ایمنی پرواز در مورد این سلسله سقوط ها برطرف نشده است.

در ماه مه گذشته (خرداد ۱۴.۲)، یک فروند F-۱۶ آمریکایی در پیونگ تاک، در ۶۰ کیلومتری جنوب سئول، سقوط کرد و پس از آن سقوط دیگری در ماه دسامبر (آذر ۱۴۰۲) در دریای زرد و سومین مورد در ماه ژانویه (دی ماه ۱۴۰۲) در آب سقوط کرد.هر سه خلبان پیش از سقوط، از هواپیما خارج شدند و نجات یافتند.

با گذشت 10 ماه از سقوط ماه می، علت آن هنوز برای عموم ناشناخته باقی مانده است زیرا نگرانی‌ها از سقوط بعدی و سقوط دو مخزن سوخت آمریکا توسط F-۱۶ در ماه گذشته بر فراز دریای زرد در شرایط اضطراری حین پرواز افزایش یافته است.

سرگرد راشل بیتراگو، سخنگوی نیروی هوایی هفتم آمریکا، از طریق ایمیل به خبرگزاری یونهاپ گفت: تحقیقات کامل برای این حوادث جداگانه ادامه دارد.در نتیجه، تا زمانی که نتایج به صورت عمومی منتشر نشود، نمی‌توانیم در مورد دلایل آن حرف بزنیم.

بیتراگو بر تعهد واحد خود به ایمنی تاکید و خاطرنشان کرد: نگرانی های امنیتی و ایمنی ساکنانی که در نزدیکی پایگاه های عملیاتی زندگی می کنند، به ویژه با توجه به حوادث اخیر را درک می کند.

وی گفت: ما می خواهیم به شرکای خود اطمینان دهیم که برای جلوگیری از هرگونه حادثه هواپیما و جلوگیری از تلفات جانی یا مالی برای پرسنل کره ای و آمریکایی، تمام اقدامات احتیاطی را انجام می دهیم و گام‌هایی در شرایط اضطراری برای این اهداف برداشته می‌شود تا در صورت وقوع، اثرات آن بر جمعیت غیرنظامی تا حد امکان کاهش یابد.

با این حال، با توجه به اینکه نیروی هوایی کره جنوبی در پاسخ به سقوط جت جنگنده خود، هواپیماها را زمین گیر می کند، اقدامات بعدی ارتش آمریکا با سؤالاتی روبرو شده است.

در ماه سپتامبر، نیروی هوایی کره جنوبی حدود ۱۵۰ جت جنگنده را پس از سقوط یک KF-۱۶C - گونه ای از F-۱۶ - زمین گیر کرد تا اینکه تحقیقات خود را در دسامبر به پایان برساند.

بیتراگو توضیح داد که واحد او هر حادثه مهم هواپیما را به عنوان یک رویداد مستقل و نامرتبط در نظر می گیرد.

او گفت: در سه حادثه سقوط F-۱۶ گذشته، یافته‌های اولیه دلیل مرتبطی را که مستلزم تعلیق طولانی‌مدت عملیات باشد، نشان نداده است.

پس از سقوط ژانویه، دیوید آر آیورسون، فرمانده نیروی هوایی هفتم آمریکا، گفت: واحد او عملیات پرواز را متوقف کرد تا بر تلاش‌های جستجو و بازیابی هواپیما تمرکز کند و یک روز بعد برخی از عملیات‌ها را از سر بگیرد.

F-۱۶ به عنوان یک دارایی کلیدی برای نیروی هوایی هفتم آمریکا عمل می کند که یک اسکادران جنگنده F-۱۶ را در پایگاه هوایی اوسان در پیونگ تاک و دو اسکادران از این دست میز در پایگاه هوایی کونسان در گونسان در ۱۷۸ کیلومتری جنوب سئول مشغول فعالیت است، یک اسکادران معمولاً از ۲۴ هواپیما تشکیل شده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر