|

آمادگی کامل شرکت فرودگاه‌ها برای میزبانی از مسافران نوروزی

آمادگی کامل شرکت فرودگاه‌ها برای میزبانی از مسافران نوروزی

رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشستی رسانه‌ای با اعلام برنامه‌های نوروزی فرودگاه‌های کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود سفرهای هوایی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته تا ۵ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار کن نیوز؛ رضا نخجوانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۵۶ فرودگاه در سراسر کشور آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند و بیش از دو ماه است که چندین کارگروه برای میزبانی از مسافران در ایام سال جدید در حال برنامه‌ریزی هستند.

وی تاکید کرد: امسال حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به صورت هوایی از ۵۶ فرودگاه کشور استفاده خواهند کرد که این تعداد نسبت به سال قبل حدود ۵ درصد افزایش خواهد داشت.

نخجوانی بیان داشت: ستاد سفرهای نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال بعد فعالیت خواهد داشت و تمامی روند میزبانی از مسافران نوروزی به صورت روزانه در تمامی مراحل مورد پایش و ارزیابی کیفی قرار خواهد گرفت.

نخجوانی در بخش پرسش و پاسخ این نشست رسانه‌ای درباره بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها، گفت: ۸۰ درصد از شرکت‌های هواپیمایی داخلی عددی در حدود ۲ هزار میلیارد تومان بدهی دارند، اما در ایام نوروز به دنبال ستاندن این بدهی‌ها نیستیم‌؛ البته شرکت‌های خارجی نیز بدهی‌هایی دارند که در خصوص آنها نیز باید تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: از شرکت‌های هواپیمایی تقاضا داریم که تمام تلاش خود را برای کاهش تاخیر در زمان پرواز در ایام نوروز به کار بگیرند، البته این شرکت‌های هواپیمایی موظف شده‌اند تا نماینده خود را در فرودگاه‌ها مستقر کنند تا پاسخگوی سوالات مسافران باشند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره طرح توسعه فرودگاه مهرآباد گفت: امیدواریم پروژه تاسیس ترمینال جدید فرودگاه مهرآباد به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع به زودی اجرایی شود تا بخشی از مشکلات موجود در این فرودگاه برطرف شود.

وی همچنین اضافه کرد: روزانه بیش از ۱۰۰۰ پرواز عبوری در آسمان ایران مشاهده می‌شود، که این پروازها ۱۳۵ مسیر را شامل می‌شوند.

 

ارسال نظر