|

شهرداری برای شهرهای بدون فرودگاه نیز عوارض تعیین کرده است

شهرداری برای شهرهای بدون فرودگاه نیز عوارض تعیین کرده است

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: شهرداری ها در شهرهایی که حتی فرودگاه وجود ندارد از شرکت های هواپیمایی مطالبه عوارض می کنند.

مقصود اسعدی سامانی  ­با تاکید بر لزوم حذف نرخ عوارض شهرداری از بلیط هواپیما افزود: اوائل پیروزی انقلاب یعنی سال 1358 شورای انقلاب با این دیدگاه که مسافران پروازهای هواپیما افراد متمول و پولداری هستند قانونی مصوب تا پنج درصد از پول بلیط هواپیما از مسافران اخذ و به شهرداری ها پرداخت شود.
وی ادامه داد: قانون مصوب شورای انقلاب تصریح دارد که 10 درصد از این رقم وصولی به عنوان هزینه کارمزد باید به شرکت های هواپیمایی تعلق گیرد.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: ماده 43 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 1387 نیز می گوید: پنج درصد قیمت بلیط هواپیما و وسائط نقلیه دریایی باید به حساب شهرداری ها واریز شود.
وی افزود: بند ( ب ) ماده 46 این قانون تصریح دارد به اینکه شهرداری محل فعالیت شرکت هواپیمایی مسئول دریافت این عوارض است.
اسعدی سامانی تصریح کرد: بند (الف ) ماده 47 قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز یادآور می شود که این عوارض باید به حساب شهرداری محل فروش بلیط واریز شود.
وی ادامه داد: بلیط هواپیما امروز در شهرهای مختلف صادر و دریافت بلیط در هر شهری همیشه به معنی پرواز از همان شهر نیست برای مثال یک شهروند ساکن تهران امکان دارد در مشهد بلیط خریداری و از فرودگاه اصفهان به آبادان پرواز کند.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: جدا از این محل فعالیت اغلب شرکت های هواپیمایی در تهران و همینطور برخی از بلیط ها نیز به دلائل مختلف بصورت رایگان صادر می شود.
وی افزود: مسئولان شهرداری آمار تعداد بلیط های مورد صدور را از فرودگاه ها دریافت و بر اساس همان آمار مطالبه عوارض شهرداری می کنند.
اسعدی سامانی اضافه کرد: نکته تاسف بار در این میان اینکه شهرداری ها هم در مبدا و هم در مقصد پرواز مطالبه عواض دارند.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: طبق کنوانسیون های بین المللی عوارضی که از مسافران هوایی وصول می شود باید در امور فرودگاهی و هوانوردی هزینه شود.
وی افزود: شهرداری ها هیچ گونه فعالیت عمرانی در فرودگاه ها نداشته بنابراین دریافت این عوارض محلی از اعراب ندارد.

منبع:صدا و سیما

ارسال نظر

 
  • ناشناس
    پاسخ

    fjmfyh