|

براساس بیانیه شرکت بویینگ:

بویینگ آمریکا تولید هواپیماهای مکس ۷۳۷ را متوقف می‌کند

بویینگ آمریکا تولید هواپیماهای مکس ۷۳۷ را متوقف می‌کند

بیانه شرکت بویینگ در مورد توقف هواپیماهای مکس ۷۳۷ با توجه به درخواست ارزیابی‌های اداره حمل و نقل هوایی فدرال ایالات متحده صورت گرفته است.

 براساس بیانیه شرکت بوئینگ: "به عنوان یک نتیجه از ارزیابی‌های مداوم، ما تصمیم گرفتیم تحویل هواپیماهای ذخیره شده را اولویت بندی کنیم و تولید را از برنامه ۷۳۷ که از ماه آینده شروع می‌شود به طور موقت متوقف کنیم. "

 پیش از این روزنامه ایندیپندنت نوشت: روسای شرکت هواپیمایی بویینگ در شهر شیکاگو برای تعیین سرنوشت تولید هواپیماهای مکس ۷۳۷ وارد شور شدهاند.  

 ایندیپندنت به نقل از منابع خود نوشت: انتظار میرود که از این جلسه تصمیم توقف تولید مکس ۷۳۷ گرفته شود.  

 رویترز در هفته گذشته نوشت که تنظیم کننده حمل و نقل هوایی آمریکا و اداره هواپیمایی فدرال (FAA) تصمیمی برای بازگشت هواپیماهای مکس ۷۲۷ به خطوط هوایی تا قبل از سال آینده را ندارند.  

 به دنبال دو حادثه سقوط در یک سال گذشته پرفروش‌ترین هواپیمای بویینگ ۷۳۷ آمریکا از ماه مارس (فروردین) تا کنون زمین گیر شده است.  

 در اوکتبر (آبان) سال گذشته به دنبال سقوط یک فروند بوئینگ مکس ۷۳۷ متعلق به خط هوایی لیون اندونزی بیش از ۱۸۹ نفر جان خود را از دست دادند.  

 تنها با گذشت چند ماه در مارس سال جاری با سقوط یک فروند بویینگ مکس ۷۳۷ متعلق به خط هوایی اتیوپی بیش از ۱۵۷ نفر کشته شده‌اند.

ارسال نظر