|

سازمان هواپیمایی ایران:‌

جعبه سیاه هواپیمای منهدم‌شده را تحویل نمی‌دهیم؛ در اوکراین بازخوانی می‌کنیم

جعبه سیاه هواپیمای منهدم‌شده را تحویل نمی‌دهیم؛ در اوکراین بازخوانی می‌کنیم

حسن رضایی‌فر،‌ مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی ایران،‌ تایید کرد که به دلیل تحریم کارخانه‌ سازنده هواپیمای مسافربری ساقط‌شده اوکراین، جعبه سیاه آن در لابراتوارهای این کشور بازخوانی خواهد شد.

رضایی‌فر روز پنجشنبه ۲۲ اسفندماه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفت: «بحث تحویل جعبه سیاه به اوکراین مطرح نیست و بلکه موضوع بازخوانی جعبه سیاه توسط نهاد بررسی سوانح هوایی ایران در لابراتوارهای است که دارای شرایط فنی و همکاری مناسبی هستند.»

او درباره دلیل این تصمیم افزود: «اولویت با بازخوانی آن در کشور بود که براساس مقررات تعریف شده است که ایران تلاش خود را انجام داد که با مساله تحریم کارخانه سازنده مواجه شد.»

روز چهارشنبه نیز فرهاد پرورش،‌ نماینده ایران در سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو)،‌ اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی موافقت کرده تا جعبه سیاه هواپیمای مسافربری منهدم‌شده اوکراین از سوی سپاه پاسداران را برای بررسی به کی‌یف،‌ پایتخت این کشور، تحویل دهد.

به گفته رضایی‌فر، فرانسه و اوکراین پیشنهاد همکاری از طریق در اختیار قرار دادن لابراتوارهای خود را به ایران داده بودند که در نهایت این موضوع در اوکراین اتفاق خواهد افتاد.

رضایی‌فر گفت که پس از بازخوانی، اطلاعات در ایران تحلیل خواهد شد. 

پیشتر محمدجواد ظریف،‌ وزیر امور خارجه،‌ ضمن اشاره به ناتوانی در بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه اعلام کرده بود که ایران حاضر به تحویل آن به اوکراین یا کشور دیگری نیست.

ارسال نظر