|

جوابیه ی هواپیمایی کاسپین در خصوص تاخیر پرواز 018 تهران_اهواز

جوابیه ی هواپیمایی کاسپین در خصوص تاخیر پرواز  018 تهران_اهواز

در مورخ ۲۵ مهر ماه ۱۳۹۷ پرواز شماره ۰۱۸ از تهران به اهواز به علت بررسی شرایط فنی هواپیما ، پس از حدود ۱:۳۰ ساعت تاخیر در حال آماده سازی جهت انجام بود که پس از پذیرش مسافرین و سوار شدن به هواپیما از طرف فرودگاه #اهواز اعلام گردید(NOTAM) که فرودگاه با مشکل قطع برق مواجه شده و باند فرودگاه اهواز قابل استفاده نمی باشد!

به اطلاع عموم مردم عزیز گرانقدر می رساند،

در مورخ ۲۵ مهر ماه ۱۳۹۷ پرواز شماره ۰۱۸ از تهران به اهواز به علت بررسی شرایط فنی هواپیما ، پس از حدود ۱:۳۰ ساعت  تاخیر در حال  آماده سازی جهت انجام بود که پس از پذیرش مسافرین و سوار شدن به هواپیما از طرف فرودگاه #اهواز اعلام گردید(NOTAM)  که فرودگاه با مشکل قطع برق مواجه شده و باند فرودگاه اهواز قابل استفاده نمی باشد!

پاشکال در سیستم روشنایی باند و بسته بودن  فرودگاه اهواز تا ۱:۳۰ بامداد ادامه داشته و در نهایت پس از اعلام عدم رفع مشکل فرودگاه مذکور به ناچار پرواز فوق ابطال گردید.

 با وجود توضیح و حضور مدیران و مسئولان این هواپیمایی در هواپیما و توضیح شرایط فوق به زبان فارسی و عربی، متاسفانه در این بین عده‌ ای از مسافرین ( حدود ۵۰ نفر )  با متشنج کردن فضا ، از هواپیما پیاده نشدند که این امر خود منجر به تاخیر پروازهای روز بعد ، اتلاف وقت مسافرین دیگر ، برهم ریختن نظم عمومی فرودگاه و... گردید.

 ایجاد این حواشی از سوی برخی از مسافرین خلاف عرف بوده و قطعا حق هر اقدام #قانونی و #قضایی از سوی هواپیمایی کاسپین و دیگر مسافرینی که وقت آنها به واسطه یکسری افراد ناآگاه تلف گردید محفوظ می باشد.

 اینکه یکسری افراد اقدام به ایجاد حواشی و برهم ریختن نظم عمومی و ایجاد مزاحمت برای آرامش مسافرین نمایند اقدامی دور از هرگونه ادب ، انسانیت و اخلاق است. 

 ایمنی و آرامش مسافرین گرامی اولین و مهم ترین اولویت هواپیمایی کاسپین می باشد همچنین نقص فنی امری است که در هر شرکت هواپیمایی امکان وقوع دارد اما کادر و پرسنل هواپیمایی کاسپین با وجود تحریم های ناجوانمردانه، ظالمانه و غیرانسانی ایالات متحده آمریکا علیه صنعت هوانوردی، تمام تلاش خود را می نمایند تا پروازها در نهایت ایمنی انجام گردد.

 خاطر نشان می سازد که هواپیمایی کاسپین به منظور تکریم مسافرین گرامی اقدام به برقراری پرواز جایگزین در ساعت ۱۰ صبح از تهران به اهواز و ساعت ۱۲ از اهواز به تهران نمود و به مسافرین پیشنهاد گردید که جهت استراحت به #هتل عزیمت نموده و یا از بلیت #رایگان و استرداد کامل وجه بلیت و همراه با پرداخت جریمه نقدی استفاده نمایند ، ولی متاسفانه با مقاومت ، کارشکنی و اقدامات خلاف عرف برخی از مسافرین که هواپیما را به مثابه اموال عمومی است #تسخیر کرده بودند ، مواجه گردید و نهایتا با فشار غیر مسئولانه ، برهم زدن نظم عمومی  توسط برخی مسافرین هواپیما در ساعت ۷:۰۰ صبح با بیش از ۵۰ صندلی خالی و در مسیر برگشت با ۱۵۰ صندلی خالی انجام گردید.

 در این رویداد مدیران ارشد شرکت بر موضوع اشراف داشته و با مدیریت شرایط به وجود آمده  موضوع بدون هیچ گونه برخورد و ناهنجاری فیصله پیدا نمود. دستورالعمل حقوق مسافر سر لوحه خدمات شرکت هواپیمایی کاسپین می باشد و در این مورد خاص فراتر از آن نیز عمل گردید.

 

 شایان ذکر است سایر شرکتهای هواپیمایی به دلیل مشکل فرودگاه اهواز پرواز خود را در همان زمان باطل اعلام نمودند.

روابط عمومی هواپیمایی کاسپین

 

ارسال نظر