|

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت

بلندترین برج مراقبت پرواز افتتاح شد

بلندترین برج مراقبت پرواز افتتاح شد

پنج پروژه فرودگاهی به ارزش ۱۴۵ میلیارد ریال صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه همدان افتتاح شد.

در مراسم بهره برداری از این پروژهها، استاندار و نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، سیاوش امیرمکری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها، اسفندیاری عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی حضور داشتند.

این پروژه ها شامل تکنیکال بلاک و برج مراقبت(۶۰ میلیارد ریال)، خرید و نصب چراغ های باند و اپرون(۴۳ میلیارد ریال)، محوطه سازی(۲۵ میلیارد ریال)، احداث پارکینگ و کانال انرژی(۱۱ میلیارد ریال) و احداث سردر اصلی(۶ میلیارد ریال) می شود.

سهراب کلوندی مدیر فرودگاه همدان در حاشیه بهره برداری از این پروژه گفت: طرح ساخت تکنیکال بلاک و برج مراقبت فرودگاه در مساحتی به متراژ ۲۰۵۰ مترمربع و ارتفاع ۵۲ متر با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اجرایی شد.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۱ آغاز شد که پس از ۲ سال وقفه در سال‌های ۹۴ و ۹۵، امسال پایان یافت.

کلوندی عنوان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی، وجود تپه‌های ماهوری شکل و محدودیت دید کنترلر مراقبت پرواز، ساخت این برج، ضریب ایمنی فرودگاه همدان را افزایش داد.

وی اضافه کرد: چراغ‌های باند این فرودگاه نیز با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال خریداری و نصب شده است.

‌مدیر فرودگاه همدان ادامه داد: محوطه سازی فرودگاه نیز با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در سال‌های ۹۶ و ۹۷ در مساحت ۱۸ هزار مترمربع اجرا شد و امروز به بهره برداری رسید.

وی گفت: پارکینگ فرودگاه نیز در مساحت چهار هزار مترمربع و کانال انرژی به طول ۴۵۰ متر به اعتبار ۱۱ میلیارد ریال ساخته شده است.

کلوندی افزود: سر درب اصلی فرودگاه نیز با اعتبار ۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گفته کلوندی، سال گذشته ۴۲ هزار و ۲۶۴ مسافر و ۴۷۶ هزار و ۵۹۲ کیلوگرم کالا در ۲۹۲ پرواز از طریق فرودگاه همدان جابجا شدند.

گفتنی است، فرودگاه همدان در پنج کیلومتری شمال این شهر قرار دارد و مجهز به سیستم‌های کمک ناوبری VOR/DME و NDB است.

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور

ارسال نظر