|

آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث سایت رادار فرودگاه بین المللی شیراز

آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث سایت رادار فرودگاه بین المللی شیراز

مدیرکل فرودگاههای استان فارس از آغاز به کار مجدد پروژه احداث سایت جدید رادار فرودگاه بین المللی شیراز خبر داد.

رضا بدیعی فرد مدیرکل فرودگاههای استان فارس با اشاره به دلایل تعطیلی موقت پروژه احداث سایت رادار گفت: پروژه احداث سایت رادار در سه ماهه پایانی سال گذشته، با وجود پیشرفت فیزیکی 10 درصدی، به علت بارش سنگین برف، برودت هوا و یخ زدگی ماشین آلات راهسازی با تعطیلی روبرو شد.

مدیرکل فرودگاههای استان فارس افزود: با شروع سال جدید و مساعد شدن شرایط جوی، حالا این پروژه جانی دوباره گرفته، و طی چند روز اخیر عملیات اجرایی آن با رعایت پروتکل های بهداشتی مجدداً از سر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: مطابق هماهنگی های انجام شده با پیمانکار و مشاور پروژه و همچنین نظارت مستمر ادارهکل امید داریم عملیات احداث جاده دسترسی، ساخت ابنیه و تأسیسات، اجرای برق رسانی و شبکه فیبرنوری را تا پایان سال جاری، به پایان برسانیم.

در ادامه بدیعی فرد از پروژه احداث سایت رادار به عنوان یکی از مهمترین پروژه های فرودگاه بین المللی شیراز در سال 99 یاد کرد و گفت: با اتمام ابنیه و نصب و راه اندازی این سیستم، پوشش راداری خوبی در استان فارس به ویژه منطقه جنوب کشور ایجاد می شود و بخشی از نقاط کوری که هم اکنون وجود دارد، برطرف می شود.

لازم به ذکر است؛ این پروژه در 120 کیلومتری جنوب شرقی شیراز در ارتفاع 2300 متری در منطقه تنگ ریز شهرستان میمند بر فراز کوه سپیدار قرار دارد.

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

ارسال نظر