|

فرود اضطراری یک هواپیمای باری در نزدیکی جزایر هاوایی

فرود اضطراری یک هواپیمای باری در نزدیکی جزایر هاوایی

یک هواپیمای باری بویینگ ۷۳۷ با دو سرنشین پس از اینکه دچار مشکل در موتور شده بود، در نزدیکی سواحل هاوایی روی آب فرود آمد.

این هواپیما که در مسیر جزیره هونولولو به جزیره مائوئی بود، لحظاتی پس از بلند شدن از فرودگاه بین‌المللی هونولولو به دلیل مشکل در موتور هواپیما روی آب فرود آمد.

براساس گزارش‌ها گارد ساحلی موفق شد که هر دو سرنشین این هواپیما را نجات دهد.

خبرگزاری رویترز گزارش کرده که یکی از سرنشینان خود را بر روی دم شناور هواپیما قرار داده بود که گارد ساحلی او را نجات داد.

شرکت بوئینگ اعلام کرده که در خصوص این سانحه با مقامات دولتی آمریکا در تماس است و "وضعیت را از نزدیک زیر نظر دارد".

قرار است اداره هوانوردی فدرال آمریکا و سازمان ایمنی حمل و نقل ملی آمریکا این سقوط را بررسی کنند.

براساس اعلام سایت فلایت‌رادار۲۴، این هواپیمای بوئینگ از سال ۲۰۱۴ در شرکت ترنس‌ایر خدمات حمل و نقل می‌داده و در سال ۱۹۷۵ ساخته شده بود.

این هواپیما فرودگاه هونولولو را در ساعت ۱ و ۳۳ بامداد به وقت محلی ترک کرده بود.

شرکت ترنس‌ایر از سال ۱۹۸۲ یکی از بزرگترین شرکت‌های حمل‌نقل برای در جزایر هاوایی به شمار می‌رود و ۵ فروند هواپیمای بویینگ ۷۳۷ را در ناوگان خود دارد.

هواپیمای سقوط کرده با بویینگ ۷۳۷ مکس متفاوت است و مدلی متفاوت از آن است. بویینگ مسافربری ۷۳۷ مکس پس از اینکه در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ دچار دو سقوط مرگبار شد، اجازه پرواز آن لغو شد و در همه دنیا زمین‌گیر شد.

در سال ۲۰۲۰ نهادهای تصمیم گیر در آمریکا به ۷۳۷ مکس دوباره اجازه پرواز دادند، اما اخیرا باز این هواپیما تحت بررسی بیشتر قرار گرفته است.

ارسال نظر